Redactia.ro
Home » Stil de viață » Cum să ai un somn odihnitor. Trebuie neapărat să încerci metoda 10-3-2-1

Cum să ai un somn odihnitor. Trebuie neapărat să încerci metoda 10-3-2-1

Cum să ai un somn odihnitor. Trebuie neapărat să încerci metoda 10-3-2-1

Tulburările de somn sunt principala problemă a societății actuale. Cu toate acestea, există o rezolvare! Un medic britanic a descoperit secretul somnului odihnitor. 

Cum să ai un somn odihnitor. Trebuie neapărat să încerci metoda 10-3-2-1

Un medic britanic a descoperit secretul somnului odihnitor și l-a transmis într-un videoclip postat pe TikTok. Metoda 10-3-2-1 a dr. Karan Raj funcționează și e recomandată tuturor celor care vor să doarmă bine. Conform medicului Karan Raj, ca să dormi bine trebuie să renunți la anumite lucruri care îți aduc un oarecare confort în timpul zilei.

Metoda 10-3-2-1 presupune un program bine stabilit. Astfel că, cu cu 10 ore înainte de a merge la culcare renunță la consumul de cofeină. Asta înseamnă că, dacă obișnuiești să te culci la ora 23.00, nu mai bei cafea sau alt produs cu cofeină după ora 13:00. Conform medicului, acesta este timpul de care are nevoie organismul pentru a elimina efectele stimulatoare ale cofeinei.

Cu 3 ore înainte de culcare evită mesele grele, consistente. O friptură din carne roșie, cu cartofi și vin, murături și, eventual un desert plin de zaharuri trebuie consumată cel târziu la ora 19:00. Totodată, renunță la alcool cu trei ore înainte să te culci, fiindcă el afectează somnul REM.

Somnul REM apare, de regulă, la circa 90 de minute de când ai adormit și se caracterizează prin ritm cardiac ridicat și respirație accelerată. În această etapă de somn, creierul devine mai activ și prelucrează experiențele din timpul zilei, pentru a ne ajuta să formăm amintiri. Aici este momentul în care visăm.

Ce trebuie să facă cu puțin timp înainte de somn

Cu 2 ore înainte de culcare întrerupe orice activitate ce poate fi considerată muncă. Nu mai trimiți mailuri, nu mai faci conspecte, nu te organizezi pentru a doua zi. Dacă vei face asta vei reuși să-ți induci o stare de spirit relaxată, care te va ajuta să fii mult mai productiv a doua zi.

Cu o oră înainte de a merge la culcare renunță la orice ecran de dispozitiv electronic. Asta însemană că nu te uiți la serialul preferat, nu butonezi Instagramul când te pui în pat. Lumina albastră a ecranelor inhibă producția de melatonină, hormonul somnului.

Melatonina este un hormon sintetizat de glanda pineală din creier. La un om sănătos, melatonina este eliberată într-un ciclu ritmic, iar producția ei este mai mare pe timp de noapte, când lumina care intră în contact cu retina începe să scadă. Melatonina este transportată prin sânge în diferite zone ale corpului, semnalând organismului necesitatea de a dormi.

Etichete: