Dacia 1300, simbol al industriei auto românești, a rămas în continuare în atenția iubitorilor de mașini clasice, dar și în centrul unor dezbateri aprinse pe tema prețului. Într-un anunț postat pe un grup de Facebook dedicat mașinilor românești, un vânzător cere o sumă considerabilă pentru un exemplar fabricat în 1971 – 5.000 de euro. Această propunere a stârnit reacții amestecate în rândul internauților.
Cât de valoroasă e Dacia 1300
Dacia 1300, introdusă în 1969, a fost un model emblematic al epocii socialiste și a devenit rapid o prezență obișnuită pe drumurile României. În ciuda vârstei sale și a evoluției rapide a tehnologiei auto, pasiunea pentru acest model de colecție a rămas vie în rândul entuziaștilor de mașini.
În anunțul respectiv, vânzătorul descrie modelul ca fiind un Dacia 1300 de culoare gri, fabricat în 1971. Suma solicitată, 5.000 de euro, a declanșat un val de reacții contradictorii în comunitatea online. Unii consideră că prețul este exagerat, exprimându-și nemulțumirea și comentând ironic: „Prietene, ai greșit prețul. Nu mai puneți atâtea zerouri”, „În preț intră și un plin de benzină?”.
Părerile sunt pro și contra
Pe de altă parte, există și voci care apreciază valoarea simbolică și istorică a mașinii: „De ce nu ar merita 5.000 de euro o mașină mai veche de 50 de ani?” sau „Cu 5000 de euro îți iei Audi, nu rugină”. Aceste comentarii reflectă diviziunea între cei care văd în Dacia 1300 o comoară nostalgică și cei care consideră prețul cerut excesiv în comparație cu opțiunile moderne disponibile pe piață.
Indiferent de perspectiva fiecărui individ, anunțul privind prețul unei Dacia 1300 din 1971 a stârnit discuții aprinse și a evidențiat modul în care pasiunea pentru mașinile clasice poate crea opinii și percepții divergente în rândul comunității auto.