Redactia.ro
Home » Stil de viață » Dieta ketogenică îți reglează metabolismul

Dieta ketogenică îți reglează metabolismul

Dieta ketogenică îți reglează metabolismul

Dieta ketogenică își propune să normalizeze metabolismul tău, învățăndu-l să ardă toate grăsimile pe care le primește prin alimentație. Este un regim alimentar care reduce inflamațiile, așadar este foarte bună și pentru sănătate, putând preveni diabetul. Dieta ketogenică se bazează pe un consum scăzut de carbohidrați. Ea pune accentul pe consumul grăsimilor bune și a proteinelor.

Ce este mai exact dieta ketogenică?

Creierul noastru funcționează cu ajutorul glucozei și cetonei.

În momentul când acesta nu mai primește glucoză, cetona o înlocuiește.

Dacă nu vei mai consuma carbohidrați, creierul tău va opta pentru cetone.

Dacă vei consuma mai multe grăsimi sănătoase, organismul va produce cetone într-un ritm mai alert, iar metabolismul se schimbă, având loc un proces numit cetoză, aici fiind și punctul pe care dorești să îl atingi.

Dieta ketogenicăn face ca organismul tău, să distrugă grăsimea depusă cu ajutorul a doi hormoni, insulina și glucagon.

Consumul minim de carbohidrați, scade producția de insulină și crește cea de glucagon, rezultatul fiind distrugerea mai rapidă a grăsimilor.

Primele rezultate se observă destul de rapid, dar asta ține de organismul tău.

Conține două faze – Faza de atac și faza de menținere.

În prima etapă trebuie să mănânci de cel puțin 4 ori pe zi, adică vei înlocui cele 3 mese principale cu 4.
În plus vei mânca cu 500 de calorii mai puțin decât o vei face în faza de menținere. De preferat este să consumați mâncarea la orele 8 dimineața, 11.30, 15.00 și 18.30.

În faza de menținere vei păstra cele 4 mese pe zi, dar vei crește numărul de calorii, între 2000 și 2500 de calorii. Poți adăuga 1-2 felii de pâine integrală pe săptămână, însă toate celelalte reguli rămân neschimbate.

Consumă zilnic 1,5 litri de apă plată, la care poți adăuga ceai verde, ceai negru și cafea.

Nu trebuie să uiți de sport. Deși aportul de calorii este foarte mare, dieta ketogenică este una dintre puținele diete care îți permit să faci un efort fizic mai intens.

Beneficii

Trebuie precizat faptul că dieta ketogenică nu este bună doar pentru slăbit. Eliminând carbohidrații, organismul tău trece printr-o detoxifiere de zahăr, iar asta duce la evitarea apariției diabetului.

Riscuri

Dacă vei renunța la carbohidrați, îți vei limita aportul de fibre, ceea ce înseamnă că ar putea apărea constipația.

De asemenea, există posibilitatea ca organismul tău să semnaleze anumite simptome asemănătoare unei răceli.

Este posibil să ai dureri de cap, să strănuți și grețuri. Însă toate aceastea vor dispărea în momnetul când organismul tău se va obișnui cu dieta.

Ce poți mânca?

Asigură-te că adaugi în alimentație avocado, ulei de cocos sau alte alimente din grăsimi sănătoase, dar puține calorii, de exemplu migdale.

Trebuie să adaugi proteine, precum pește și carne. Carbohidrații ar trebui să fie doar legumele verzi și nu ar trebui să depășească 10% din calorii.

Ce nu ai voie să mănănci?

Sarea și zahărul sunt complet interzise

Cereale și preparate cu cereale

Alcoolul, băuturile carbogazoase

Sucurile îndulcite

Dulciurile de orice fel

Însă, dacă suferi de orice fel de afecțiune, ar trebui să consulți un medic înainte de a urma această dietă.

Citește și:Dieta pentru care Mihaela Bilic garantează rezultate uimitoare

Loading...