Redactia.ro
Home » Stil de viață » Este total interzis să bei așa ceva. Bombă pentru organism

Este total interzis să bei așa ceva. Bombă pentru organism

Dacă suferiți frecvent de inflamații, este vital să reevaluați tot ceea ce consumați zilnic, spun adesea experții. Mulți dintre noi sorbim băuturi inflamatorii fără să ne dăm seama de puterea lor de a provoca și balonare, crampe, creștere în greutate, indigestie etc.

Sfat #1- Renunțați la sucuri, înlocuiți-le cu Kombucha

În timp ce înlocuirea oricăreia dintre băuturile tale preferate bogate în zahăr sau calorii cu apă este soluția optimă pentru inflamație și cea mai bună cale de urmat, acest lucru poate fi dificil de făcut la început. Dacă consumați adesea sucuri, cola sau alte băuturi la fel de spumoase și zaharoase, Hunnes sugerează să optați în schimb pentru kombucha, deoarece este o opțiune bogată în probiotice și antiinflamatoare.

„Probioticele și antioxidanții [din kombucha] sunt antiinflamatorii și pot ajuta la promovarea sănătății gastrointestinale, ajutând la colonizarea tractului gastrointestinal cu bacterii sănătoase”, explică ea.

Komova adaugă că sucurile carbogazoase, în special, sunt una dintre cele mai inflamatorii băuturi care există, deoarece „pot provoca, de asemenea, rezistență la insulină și pot crește nivelul colesterolului, încetinind reducerea greutății”.

În general, prevenirea inflamației nu va face decât să vă ajute la obiectivele generale de sănătate (și/sau) de pierdere în greutate, după cum spune Komova, deoarece „inflamația poate avea un impact negativ asupra pierderii în greutate, deoarece alterează răspunsurile leptinei în organism”.

Modificarea acestor hormoni afectează funcția creierului de a semnala organismului că ați mâncat la maximum.

„Rezistența la leptină declanșează creșterea în greutate, deoarece indivizii au tendința de a consuma mai multe calorii fără să știe”.

Antioxidanții din kombucha nu numai că pot ajuta la prevenirea acestui lucru și vă ajută la digestie, dar ajută și la prevenirea inflamației, notează Hunnes, promovând și sănătatea probioticelor.

„Se crede, de asemenea, că kombucha poate încetini digestia carbohidraților prin, probabil în parte, din cauza efectelor sănătoase de antiinflamare pe care le are asupra tractului GI„, spune Hunnes.

#2- Schimbați băuturile energizante cu cafea ușor îndulcită

Dacă vă place să vă treziți cu ajutorul unei băuturi energizante, acest lucru nu va face decât să vă exacerbeze simptomele inflamatorii, spune Komova. Cu atât de mult zahăr, arome asemănătoare fructelor și o porție instantanee de cofeină, băuturile energizante sunt populare pentru gustul lor, dar, după cum explică Komova, potențialul lor de a provoca inflamații este o preocupare notabilă.

„Vă sfătuiesc cu tărie să țineți aceste băuturi departe de rutinele dietei de slăbire”, spune Komova, referindu-se la băuturile energizante, băuturile obișnuite care conțin compuși stimulanți.

„Majoritatea băuturilor energizante și sportive conțin îndulcitori, coloranți și zaharuri adăugate care sunt dăunătoare pentru sănătatea dumneavoastră”, continuă ea. Acești compuși artificiali, adaugă ea, pot provoca inflamații cronice.

„Băuturile conțin zaharuri procesate și îndulcitori artificiali care cresc riscul de inflamație corporală, întârziind procesul de pierdere în greutate.”

Dacă aveți nevoie de un impuls de energie pentru a vă ajuta să vă treziți dimineața, Hunnes recomandă să beți fie cafea neagră simplă (care conține zero calorii, btw), fie băuturi „ușor îndulcite” cu îndulcitori pe bază de plante sau de fructe de călugăr care nu conțin zahăr.

#3- Evitați ceaiul dulce cu zahăr, încercați ceaiul neîndulcit

În cele din urmă, ceaiul super-dulce este un tratament delicios din când în când, dar ar trebui în cele din urmă să fie evitat dacă sunteți predispus la inflamații, subliniază Chatfield. Consumul acestuia duce adesea la un consum excesiv de zahăr care poate provoca creșterea în greutate, spune ea. Băuturile îndulcite cu zahăr, cum ar fi ceaiurile dulci, sunt un mare vinovat, deoarece „este posibil să nu ne gândim la ele ca fiind bogate în calorii, iar corpul nostru nu recunoaște caloriile în același mod ca și pe cele din alimente”, notează Chatfield.

Acest lucru poate duce la un consum mai mare de calorii mai târziu. Acest lucru, continuă ea, poate duce la schimbări în metabolismul grăsimilor.

„Există un risc sporit de boală a ficatului gras, în care grăsimea se acumulează în ficat. Prea multă insulină din cauza consumului ridicat de zahăr poate fi, de asemenea, dăunătoare pentru sănătatea arterelor și a inimii”, spune ea, menționând că dezavantajele ceaiului dulce privesc mai mult decât inflamația.

Pentru a vă promova sănătatea ideală și pentru a preveni inflamațiile, ea recomandă în schimb să sorbiți ceai rece neîndulcit, deoarece acesta are beneficii pentru sănătate datorită conținutului său de flavonoide. În cele din urmă, conținutul ridicat de zahăr al ceaiurilor dulci zaharoase (ceaiurile populare au variat de la aproximativ 28-44 de grame de zahăr la o porție de 12 oz.) vă poate face să depășiți rapid aportul maxim de zahăr recomandat de 24 de grame pe zi pentru majoritatea femeilor și 36 de grame pe zi pentru majoritatea bărbaților. Chatfield concluzionează că „ceaiul rece neîndulcit este o alegere mai bună” din acest motiv și pentru a prioritiza și a avea grijă de sănătatea dumneavoastră digestivă.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@redactia.ro
Etichete: