Redactia.ro

Gigi Becali, anunț triumfător: „În septembrie vom fi Steaua”. Ce se va întâmpla, de fapt, vara aceasta

FCSB, echipa patronată de Gigi Becali, va purta din această toamnă un nou nume: „FCSB – Steaua”. Anunțul a fost făcut chiar de finanțatorul formației roș-albastre, care a declarat că în luna septembrie clubul va primi certificarea pentru marca europeană „Steaua”, înregistrată în cursul anului 2024. Mutarea este una cu impact major pe scena fotbalului românesc, mai ales în contextul tensiunilor vechi cu CSA Steaua, formația din Liga a II-a care recent a obținut o victorie importantă în instanță în ceea ce privește palmaresul istoric.

Gigi Becali, anunț triumfător: „În septembrie vom fi Steaua”

În ciuda conflictului juridic prelungit și a numeroaselor decizii care au împărțit opinia publică, Gigi Becali pare decis să ducă mai departe proiectul FCSB sub o formă care să includă în mod explicit numele „Steaua”, ceea ce ar putea genera noi confruntări atât în spațiul public, cât și în cel juridic. Însă patronul din Pipera pare convins că în curând va avea legitimitatea completă de a folosi denumirea și că „războiul Stelelor” se va încheia în favoarea sa.

Anunțul a fost făcut în stilul caracteristic de Gigi Becali, într-o discuție informală cu jurnaliștii care îl așteptau la reședința sa din Pipera. Cu un ton degajat, dar ferm, acesta a precizat că începând din luna septembrie, FCSB își va modifica denumirea oficială în „FCSB – Steaua”, odată cu confirmarea înregistrării mărcii europene.

„În septembrie, că vine hotărârea de la Barcelona, vom adăuga FCSB – Steaua. Sigla rămâne asta. Noi avem cea mai frumoasă siglă din Europa și din lume. Steaua în opt colțuri, crucea bizantină. Nu, rămâne asta. Nu o schimbăm. Încet, încet, se va termina”, a declarat Gigi Becali, vizibil mulțumit de progresul demersului său juridic.

Declarațiile sale vin la scurt timp după ce CSA Steaua, echipa deținută de Ministerul Apărării Naționale, a sărbătorit public victoria în procesul pentru palmares, în urma unei decizii definitive care recunoaște clubul din Liga a II-a drept deținător al istoriei fotbalistice a Stelei din perioada 1947–2003. Cu toate acestea, Gigi Becali susține că marca „Steaua”, înregistrată în 2024 la nivel european, va permite clubului său să folosească denumirea fără restricții, în special în competițiile internaționale.

Marca europeană, cheia reîntoarcerii la denumirea „Steaua”

Potrivit lui Gigi Becali, dosarul pentru marca europeană a fost depus și înregistrat la nivelul Oficiului Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO), iar verdictul final va veni din Barcelona, acolo unde este una dintre sediile administrative ale instituției. Dacă marca va fi aprobată și nu va fi contestată în termen legal de CSA Steaua sau alte entități, FCSB ar putea avea cale liberă pentru utilizarea noului nume.

Becali susține că înregistrarea mărcii la nivel european este o dovadă că are dreptul să utilizeze acest brand. Din punctul său de vedere, hotărârile instanțelor naționale nu afectează validitatea unei mărci înregistrate la nivelul Uniunii Europene.

Mai mult, omul de afaceri mizează pe faptul că acest pas va contribui decisiv la recunoașterea publică și instituțională a echipei sale ca moștenitoare a tradiției steliste. „Nu contează ce spun unii sau alții. Dacă în Europa ni se recunoaște marca Steaua, atunci toată lumea trebuie să înțeleagă că FCSB e Steaua”, a mai spus Becali.

Demersul anunțat de Gigi Becali nu este unul izolat. El vine după ani întregi de conflicte între FCSB și CSA Steaua, două entități care revendică în mod diferit dreptul de a reprezenta continuatoarea clubului de fotbal Steaua București, înființat în 1947 sub egida Armatei.

Conflictul s-a intensificat în 2017, când FCSB a fost obligată de instanță să renunțe la numele „Steaua București” și să folosească doar denumirea FCSB. În anii următori, CSA Steaua a fost reactivată ca echipă de fotbal și a promovat până în Liga a II-a, fără a reuși însă, din cauza formei de organizare, să urce în primul eșalon.

Decizia recentă prin care CSA Steaua a obținut recunoașterea palmaresului istoric între 1947 și 2003 este o victorie importantă pentru clubul militar, dar Becali consideră că această bătălie nu este decisivă. Înregistrarea mărcii europene, care i-ar permite reluarea oficială a numelui „Steaua”, este – în opinia sa – o mutare mult mai importantă decât litigiile din instanțele naționale.

În ceea ce privește identitatea vizuală a clubului, Gigi Becali a declarat că sigla actuală nu va fi modificată. Acesta consideră că actualul logo al FCSB – Steaua este „cea mai frumoasă siglă din Europa și din lume”, subliniind elementele simbolice precum steaua cu opt colțuri și crucea bizantină.

Păstrarea acestei sigle pare să fie o decizie strategică, mai ales în contextul în care fanii sunt atașați de identitatea vizuală a echipei, iar modificările bruște ar putea duce la confuzii sau chiar la pierderea unei părți din suporteri.

Această alegere sugerează că, deși numele se va modifica, FCSB nu își va schimba radical brandul vizual, ci va integra denumirea „Steaua” într-un mod care păstrează continuitatea percepută de fani.

Impactul deciziei asupra imaginii publice a clubului

Reacțiile privind anunțul lui Gigi Becali nu au întârziat să apară. Suporterii FCSB s-au arătat entuziasmați de ideea revenirii oficiale la numele „Steaua”, în timp ce o parte dintre fanii CSA Steaua au criticat vehement această decizie, acuzând o tentativă de uzurpare a istoriei și identității clubului militar.

Specialiști în marketing sportiv au subliniat că adăugarea numelui „Steaua” în titulatura oficială ar putea avea un impact major asupra percepției publice, mai ales în rândul fanilor tineri, care au crescut urmărind echipa FCSB, dar care asociază în continuare numele „Steaua” cu performanțele europene istorice.

În același timp, mutarea ar putea atrage și complicații suplimentare, mai ales dacă CSA Steaua decide să conteste în instanță validitatea mărcii europene înregistrate de FCSB. Un astfel de scenariu nu este exclus, având în vedere istoricul conflictului și importanța simbolică a numelui „Steaua”.

Ce urmează pentru FCSB și CSA Steaua

Dacă hotărârea din septembrie va confirma oficial dreptul FCSB de a folosi marca „Steaua” în cadrul numelui oficial, echipa patronată de Gigi Becali ar putea începe sezonul 2025–2026 sub noua titulatură „FCSB – Steaua”. Aceasta ar fi o schimbare majoră în peisajul fotbalului românesc și ar pune din nou presiune asupra celor care susțin continuitatea clubului militar în Liga a II-a.

În paralel, CSA Steaua ar putea fi nevoită să își reconsidere strategia juridică și sportivă, mai ales dacă va fi pusă în situația de a concura cu o echipă care folosește oficial același nume. Pentru suporteri, această dualitate continuă să creeze confuzie și diviziune, fiecare tabără având propriile argumente și propriile repere istorice.

Pentru moment, anunțul lui Gigi Becali este doar o etapă într-un conflict care pare departe de a se încheia. Cert este că, începând cu această toamnă, numele „Steaua” ar putea reveni în Liga 1 într-o formă oficială, sub titulatura „FCSB – Steaua”, relansând astfel una dintre cele mai disputate și tensionate teme din fotbalul românesc al ultimului deceniu.

adsmedia.ro - Ad Network
Motocoasa Electrica Cu Acumulator
Cantar Smart Cu Aplicatie
Lampa Solara LED SIKS Cu Telecomanda
Lanterna de cap LED SIKS, Profesionala, Incarcare USB
Ghirlanda Luminoasa Decorativa SIKS
Feliator multifunctional EDAR® manual, 8 setari de grosime, alb/gri
Etichete: