Redactia.ro
Home » Știri » Încrederea românilor câștigată, pe timp de pandemie, de Farmec și eMAG

Încrederea românilor câștigată, pe timp de pandemie, de Farmec și eMAG

incredere in branduri romanesti

În plină pandemie cauzată de virusul COVID-19, restricțiile impuse de autorități au schimbat complet modul în care oamenii percep cumpărăturile și anumite branduri. S-a observat că, în ultimele luni, românii au investit încredere în mai multe branduri care s-au implicat în susținerea comunității.

Un studiu calitativ iSense Solutions, realizat în comunitatea online iSense Modern Consumers, în intervalul martie-iunie 2020, în baza răspunsurilor unui eșantion de 2.030 de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani din mediul urban, a arătat că anumite mărci de renume au ajuns să fie percepute de către consumatori ca o plasă de siguranță.

Companii românești, în topul preferințelor consumatorilor

Printre companiile care s-au remarcat în această perioadă se află Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, și retailerul eMAG. Farmec a ieșit în evidență ca fiind prima companie care a lansat o linie specială de produse de igienizare pentru mâini, anunțând producția gelurilor de dezinfectare pe bază de alcool 70%. Distribuirea acestor produse igienizante, realizate în regim de urgență, a fost prezentată de către reprezentanții companiei ca fiind o măsură practică și eficientă pentru apărarea sănătății.

În schimb, eMAG a fost perceput ca singura companie care avea măști de protecție în stoc, în prima etapă a pandemiei. eMAG este chiar unul dintre inițiatorii proiectului Donează pentru linia întâi, donând împreună cu Banca Transilvania, Mobexpert și Bitdefender aproximativ 11 milioane de lei, la sfârșitul lunii aprilie, pe platforma prin care se strâng fonduri pentru a-i susține pe medici și personalul medical, precum și pe toți cei din prima linie care luptă direct cu pandemia provocată de coronavirus.

„Necesarul de materiale pentru spitale și cei care au grijă de noi în aceste momente este încă foarte mare. La capătul fiecărui gest pe care noi îl facem se află un om care duce pentru noi greul în această luptă cu un inamic invizibil. Fiecare donație se traduce în materiale necesare pentru acești oameni a căror recunoștință, sunt sigur, este infinită. Greul încă nu a trecut, să le arătăm că suntem alături de ei”, a declarat Iulian Stanciu, CEO eMAG.

Importanța comunicării corporatiste

Astfel, un aspect important sesizat în cadrul studiului este acela că brandurile s-au implicat în susținerea comunității, a categoriilor de persoane vulnerabile și a celor din linia întâi în lupta cu coronavirusul și au și comunicat despre eforturile lor. De asemenea, a mai fost relevat și un alt aspect, și anume acela al gradului înalt de apreciere față de mărcile care au desfășurat campanii de responsabilitate socială corporatistă (CSR) în această perioadă. Drept urmare, susțin experții, aceste decizii de implicare au adus cu sine multiple avantaje.

În contextul creat, cercetarea realizată a demonstrat, cu un grad de eroare +/-2.19% și prin metodologia computer-assisted web interviews, că 33% dintre românii din mediul urban sunt mult mai atenți la ceea ce le comunică un brand, iar 61% sunt mai deschiși să afle lucruri noi despre marca respectivă, în timp ce 52% sunt mai deschiși să cumpere de la acel brand.

Loading...