Redactia.ro

Lovitură pentru această categorie de români. Guvernul interzice complet locuințele după ieșirea din funcție

Guvern

Guvernul României introduce schimbări importante privind regimul locuințelor de serviciu. În cadrul unui proiect aflat în pregătire, Executivul stabilește recalcularea chiriilor rămase neschimbate din 2007 și impune interdicția de a mai ocupa aceste imobile după ieșirea la pensie sau după încetarea funcției. Măsura face parte dintr-un pachet mai amplu de reorganizare a administrației centrale, în vederea reducerii cheltuielilor publice și creșterii eficienței în sectorul bugetar.

Potrivit purtătorului de cuvânt al Guvernului, Nadina-Ioana Dogioiu, hotărârea de guvern care va reglementa noile condiții de utilizare a locuințelor de serviciu este în curs de elaborare. Scopul declarat al Executivului este clar: actualizarea valorii chiriilor la nivelul pieței actuale și limitarea ocupării acestor locuințe exclusiv pe durata activității în funcția care justifică atribuirea imobilului.

Chiriile locuințelor de serviciu vor fi actualizate după 18 ani

Una dintre modificările principale se referă la valoarea chiriei pentru locuințele puse la dispoziție de stat. Purtătorul de cuvânt a declarat că aceste chirii nu au mai fost actualizate din anul 2007, iar această stagnare nu mai reflectă realitățile economice ale prezentului.

„În privinţa locuinţelor de serviciu ale statului, despre care s-a făcut destul de multă vorbire în ultimele zile, va fi recalculată chiria, care nu a mai fost actualizată din 2007, şi va fi adusă la un nivel corect. Nu mă întrebaţi care e acela, vom vedea un nivel corect pentru actualitate”, a afirmat Dogioiu, în cadrul conferinței de presă susținute după ședința Guvernului.

Deși nu a fost precizat un cuantum exact, autoritățile spun că noul nivel al chiriilor va ține cont de valorile de piață și de evoluțiile din ultimii ani pe segmentul imobiliar. Actualizarea este considerată necesară și echitabilă în contextul general al reformei administrației publice.

Interdicție clară: Fără locuință de serviciu după pensionare

Pe lângă recalcularea chiriilor, proiectul de hotărâre include și o interdicție explicită: angajații care ies la pensie sau își încheie activitatea în funcția publică nu vor mai putea locui în continuare în imobilele de serviciu.

„Va fi interzisă ocuparea unei locuinţe de serviciu după ieşirea la pensie sau după ce este părăsită funcţia care a îndrituit la ocuparea acelei locuinţe de serviciu”, a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului.

Premierul a aprobat deja această direcție, iar hotărârea urmează să fie adoptată oficial în perioada următoare. Executivul consideră că este o măsură firească, în contextul în care resursele locative ale statului sunt limitate, iar solicitările pentru locuințe de serviciu continuă să vină din partea angajaților în activitate.

Guvernul accelerează reorganizarea instituțiilor centrale

Această inițiativă se înscrie într-un plan mai amplu de reorganizare a administrației centrale. Potrivit purtătorului de cuvânt, Guvernul va demara o serie de întâlniri cu fiecare minister, în vederea stabilirii unui calendar pentru restructurarea instituțiilor din subordine. Obiectivul principal este reducerea cheltuielilor publice și optimizarea funcționării aparatului de stat.

„Urmează adoptarea acestei hotărâri de guvern, dar premierul a luat decizia să se întâmple acest lucru”, a subliniat reprezentanta Executivului.

Măsurile vor include analizarea structurii instituționale actuale, identificarea suprapunerilor de competențe, eliminarea posturilor nejustificate și, acolo unde este posibil, comasarea sau desființarea unor structuri.

ANAF, în centrul unui nou pachet de reforme pentru colectarea fiscală

Un alt punct important anunțat de Guvern se referă la întărirea capacității de colectare fiscală a Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Ministerul Finanțelor pregătește un pachet de măsuri ce urmează să fie prezentat public la începutul săptămânii viitoare.

Scopul declarat al acestui set de reforme este acela de a crește veniturile la bugetul de stat, de a combate evaziunea fiscală și de a asigura o mai bună administrare a resurselor publice.

„Premierul va avea întâlniri cu fiecare ministru, pentru stabilirea unui calendar pentru această reorganizare şi restructurarea autorităţilor centrale, obiectivul fiind, în mod evident, reducerea cheltuielilor de funcţionare a statului”, a anunțat Dogioiu.

„Va fi finalizat şi prezentat la începutul săptămânii viitoare”, a declarat Nadina-Ioana Dogioiu, precizând că inițiativa aparține Ministerului Finanțelor.

Se așteaptă măsuri privind digitalizarea activității ANAF, extinderea controalelor automatizate, revizuirea procedurilor de inspecție fiscală și posibile schimbări legislative care să permită o mai bună urmărire a obligațiilor fiscale.

Evaluarea proiectelor din PNRR, sub supraveghere strictă

În paralel cu reformele interne, Guvernul continuă procesul de implementare a proiectelor finanțate din Planul Național de Redresare și Reziliență. Conducerea Executivului cere miniștrilor o evaluare detaliată a fiecărui proiect, pentru a preveni eventuale sincope care ar putea duce la pierderea fondurilor europene.

„Guvernul se concentrează în perioada aceasta pe definitivarea şi pe pregătirea proiectelor care sunt finanţate din PNRR. Premierul este foarte ferm hotărât ca niciun ban din granturi să nu fie, cumva, pus în pericol. De aceea se face o evaluare foarte atentă a proiectelor din PNRR şi fiecare ministru are această obligaţie”, a mai precizat Dogioiu.

Această abordare reflectă dorința autorităților de a accelera absorbția fondurilor și de a implementa în termen reformele angajate prin PNRR, în special în domeniile infrastructurii, digitalizării și tranziției verzi.

Un nou cadru legal pentru folosirea resurselor publice

Toate aceste măsuri – de la interdicțiile privind locuințele de serviciu, până la reorganizarea aparatului central și consolidarea colectării fiscale – se înscriu într-un efort guvernamental de eficientizare și responsabilizare în gestionarea fondurilor publice.

Executivul vizează, prin acest pachet de reforme, reducerea risipei bugetare, creșterea performanței instituțiilor și modernizarea modului în care sunt administrate activele statului. Reforma locuințelor de serviciu este doar una dintre componentele unei strategii mai largi care vizează optimizarea cheltuielilor și adaptarea structurilor guvernamentale la cerințele actuale ale societății.

Sursa foto: Arhivă

adsmedia.ro - Ad Network
Motocoasa Electrica Cu Acumulator
Cantar Smart Cu Aplicatie
Lampa Solara LED SIKS Cu Telecomanda
Lanterna de cap LED SIKS, Profesionala, Incarcare USB
Ghirlanda Luminoasa Decorativa SIKS
Feliator multifunctional EDAR® manual, 8 setari de grosime, alb/gri
Etichete: