Redactia.ro
Home » Știri » O femeie din Craiova a trăit un șoc când a primit facturile la curent. Are de plătit peste 81.000 de lei

O femeie din Craiova a trăit un șoc când a primit facturile la curent. Are de plătit peste 81.000 de lei

GALERIE FOTO (4)O femeie din Craiova a trăit un șoc când a primit facturile la curent.

O femeie din Craiova a trăit un șoc când a primit facturile la curent. Aceasta a primit patru facturi la curent în aceeași zi, iar totul depășește suma de 81.000 de lei. Femeii nu i-a venit să creadă, având în vedere că folosește un televizo, un frigider și patru becuri. Ce răspuns i-a oferit furnizorul de energie electrică?

O femeie din Craiova a trăit un șoc când a primit facturile la curent. Are de plătit peste 81.000 de lei

O femeie din Craiova a trăit un șoc când a primit facturile la curent. Elena Mandocescu, care locuiește într-o locuință cu patru camere, a primit în urmă cu câteva zile, patru facturi de la furnizorul de energie electrică. Toate acesta însumau suma de 81.785 de leif. Femeia are contract cu Enel, iar reprezentanții nu i-au oferit nicio explicație acesteia.

Elena locuiește împreună cu cei doi copii ai săi într-o casă din Craiova, iar când a primit facturile de la curent a rămas șocată. „Am primit patru facturi, toate emise în aceeaşi zi, 26.10.2021, toate cu aceeaşi dată scadentă, 10.11.2021. Am crezut că fac infarct. Prima era în valoare de 111,21 de lei. Pe aceea am şi plătit-o. A doua era de 2.411,46 de lei, următoarea de 15.796,82 de lei şi ultima de 59.717,37 de lei. Pe ultima factură, asta cea mai mare, am văzut că am un total de plată de 81.785,87 de lei”, a declarat Elena Mandocescu.

Femeia a sunat la compania de energie elctrică, dar nimeni nu i-a oferit o explicație. „Mi-au zis că eu figurez la ei cu acest consum. Cum să consum atât? E imposibil. Eu stau într-o casă cu două camere, am un TV, un frigider şi 4 becuri. Maşina de spălat am cumpărat-o recent, în luna octombrie 2021. Cum să consum atât?”, a spus șocată femeia. Elena Mandocescu susține că a fost abonată la CEZ, dar ulterior a decis să se mute la Enel. Femeia este decisă să dea compania în judecată. „A fost o perioadă mare când îmi veneau facturi şi de la unii, şi de la alţii. Am făcut sesizări peste sesizări. Degeaba. De frică să nu mă debranşeze, le plăteam şi speram că-mi voi recupera cumva banii, pentru că am acţionat în judecată CEZ-ul”, a mai declarat aceasta.

Factura primita de femeie

Potrivit Libertatea.ro, reprezentanții ENEL au declarat că vor verifica situația, iar până la clarificarea acesteia, au decis să blocheze factura clientei pentru a nu-i aduce prejudicii.

Ce opțiuni aveți dacă vă aflați în această situație

În cazul în care factura de la curent este mai mare ca urmare a scumpirii energiei electrice în baza unui contract pe care vi-l asumați și în baza unui consum real nu aveți ce să faceți. Dacă primiți o factură cu prețul umflat ca urmare a faptului că furnizorul a estimat un consum cu mult peste ce aveați, trebuie să luați legătura cu compania și să înregistrați o plângere. Autoritățile susțin că estimarea de consum trebuie făcută pe baza istoricului fiecărui client în parte.

Dacă consumați în medie pe lună 150-200 de kiloeati nu este corect să primiți o factură cu un consum estimat dublu sau triplu. În cazul în care problema nu se rezolvă, trebuie să vă adresați Autorității de Reglementare în Energie sau Autorității de Protecție a Consumatorului.

Etichete: