Redactia.ro

Pașii pe care trebuie să îi urmezi dacă ți-ai pierdut cardul național de sănătate. Care sunt taxele pe care trebuie să le plătești

Pierderea cardului național de asigurări de sănătate poate fi o situație stresantă, însă există pași clari pe care trebuie să îi urmați pentru a obține un duplicat. Primul lucru pe care trebuie să-l faceți este să anunțați imediat Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) pentru a bloca utilizarea frauduloasă a cardului pierdut.

Ulterior, trebuie să depuneți o cerere pentru eliberarea unui card duplicat, conform legislației în vigoare. Acest proces implică completarea unei cereri standardizate, atașarea unor documente necesare și achitarea unei taxe aferente producerii noului card. De asemenea, până la primirea duplicatului, asiguratul poate beneficia de servicii medicale pe baza unei adeverințe provizorii.

Cum să soliciți un card de sănătate duplicat

Dacă v-ați pierdut cardul de sănătate, este esențial să urmați pașii legali pentru obținerea unui duplicat. Conform Ordinului nr. 98/2015, titularul cardului, un reprezentant legal sau un împuternicit trebuie să depună o cerere la casa de asigurări de sănătate unde este înregistrat asiguratul. Cererea trebuie completată conform modelului prevăzut în Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 98/2015 și trebuie să includă:

  • Numele și prenumele solicitantului;
  • CNP sau CID;
  • Motivul solicitării duplicatului (pierderea, furtul, deteriorarea sau modificările de date personale);
  • Data solicitării;
  • Semnătura titularului.

Cererea trebuie depusă fie fizic la sediul casei de asigurări de sănătate, fie prin poștă sau mijloace electronice de comunicare. Pe lângă cerere, solicitantul trebuie să atașeze următoarele documente:

  • Copia actului de identitate;
  • Dovada plății contravalorii cardului duplicat;

Această plată se efectuează în contul casei de asigurări de sănătate unde este înregistrat asiguratul sau direct la sediul instituției.

Model de cerere

Cerere de eliberare a cardului duplicat

Numele:
Prenumele:
[] CNP/ [] CID:
Solicit eliberarea cardului duplicat și declar pe propria răspundere, cunoscând dispozițiile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declarații, următoarele:

Motivul solicitării cardului duplicat:

a) [] Pierdere;

b) [] Furt;

c) [] Deteriorare;

d) [] Modificări ale datelor personale (menționați numărul cardului mai jos):

e) [] Alte situații justificate:

sau

Solicit eliberarea cardului duplicat pentru:

[] Defecțiuni tehnice, erori ale informațiilor înscrise sau cardul nu poate fi utilizat din motive tehnice de funcționare (menționați numărul cardului mai jos)

Data . . . . . . . . . .

Semnătura

Depunerea cererii se va face însoțită de o copie a actului de identitate.

La pct. 4 bifați o singură opțiune.

Costuri și termene pentru emiterea duplicatului

Eliberarea unui card duplicat implică achitarea unei taxe, conform art. 3 din Ordinul nr. 98/2015. Costurile exacte sunt stabilite prin convenția între CNAS, Compania Națională „Imprimeria Națională” S.A. și operatorul de servicii poștale. Pentru a afla suma exactă, este recomandat să consultați site-ul casei de asigurări de sănătate sau să contactați instituția prin telefon sau e-mail.

După depunerea cererii și achitarea taxei, emiterea cardului duplicat se realizează în termen de 30 de zile de la înregistrarea solicitării. Până la primirea noului card, asiguratul poate primi o adeverință de înlocuire, care este valabilă pentru accesarea serviciilor medicale. Aceasta nu poate fi utilizată mai mult de 30 de zile de la data emiterii cardului duplicat.

Prin respectarea acestor pași, asigurații pot evita problemele legate de pierderea cardului de sănătate și pot continua să beneficieze de serviciile medicale necesare.

adsmedia.ro - Ad Network
Motocoasa Electrica Cu Acumulator
Cantar Smart Cu Aplicatie
Lampa Solara LED SIKS Cu Telecomanda
Lanterna de cap LED SIKS, Profesionala, Incarcare USB
Ghirlanda Luminoasa Decorativa SIKS
Feliator multifunctional EDAR® manual, 8 setari de grosime, alb/gri
Etichete: