Redactia.ro
Home » Știri » Podcastingul, o industrie de 4 miliarde de dolari 

Podcastingul, o industrie de 4 miliarde de dolari 

Se preconizează că în doi ani podcastingul va fi o industrie de 4 miliarde de dolari. Iată de ce!

Podcastingul, o ascensiune rapidă 

Este o perioadă explozivă pentru industria audio. Interactive Advertising Bureau și PricewaterhouseCoopers , platforme de top ale lumii în industria podcastingului, au publicat raportul lor anual comun privind activitatea de podcasting, estimând că această industrie va genera venituri de 2 miliarde de dolari în acest an și de 4 miliarde de dolari până în 2024.

Această creștere nu se datorează doar faptului că numărul de podcasturi și timpul pe care oamenii îl petrec ascultând podcasturi sunt în creștere (deși acest lucru nu strică). O mare parte din această creștere, potrivit directorilor de la IAB, provine și din progresele înregistrate în domeniul tehnologiei publicitare, care permit agenților de publicitate să se adreseze mai bine publicului țintă și să îl încurajeze să cheltuiască mai mulți bani.

Este foarte important modul în care sunt plasate reclamele în podcasturi

Modul în care sunt plasate reclamele în podcasturi s-a schimbat semnificativ în ultimii doi ani. Anunțurile plasate dinamic au reprezentat mai puțin de jumătate din piața de anunțuri pentru podcasturi în 2019. Anul trecut, 84% dintre anunțuri au fost inserate dinamic în podcasturi. În plus, agenții de publicitate plasau în mod tradițional anunțuri în funcție de genul și conținutul podcasturilor, ceea ce aruncă o plasă largă (și uneori ineficientă). 

Tehnologia s-a îmbunătățit semnificativ în ultimii ani 

Acum, tehnologia s-a îmbunătățit pentru a viza ascultătorii pe baza locației, vârstei și sexului și există metode mai bune pentru ca agenții de publicitate să urmărească dacă spoturile lor au avut vreun efect asupra ascultătorilor.

Această schimbare a avut o serie de efecte. În primul rând, încurajează agenții de publicitate să cheltuiască mai mulți bani dacă văd rezultate mai bune. În al doilea rând, permite producătorilor de podcasturi să își monetizeze în mod eficient cataloagele anterioare, permițându-le să plaseze noi reclame în episoadele vechi. 

„Valoarea nu este doar din perspectiva agenților de publicitate, ci și din perspectiva creatorilor”, a declarat Eric John, vicepreședinte al IAB Media Center, potrivit „theverge.com”. 

În timp ce ideea că reclamele pentru podcasturi vor urmări mai îndeaproape ascultătorii îi poate face pe unii să se simtă inconfortabil, acest aflux de bani publicitari este, de asemenea, necesar pentru ca industria să se dezvolte.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@redactia.ro
Etichete: