Absolvenții claselor a XII-a care au participat la sesiunea de toamnă a Bacalaureatului 2025 vor afla luni, 18 august, dacă au promovat și cu ce medii. Potrivit Ministerului Educației, rezultatele vor fi publicate până cel târziu la ora 12:00. Notele pot fi consultate atât pe platforma oficială a examenului, bacalaureat.edu.ro, cât și la avizierele centrelor de examen. Listele sunt anonimizate, fiecare candidat fiind identificat prin codul unic alfanumeric primit la prima probă scrisă.
Documentele afișate la centre și pe site vor cuprinde: codul candidatului, unitatea de învățământ, județul, promoția, forma de studiu, specializarea, notele obținute la probe, media generală și mențiunile corespunzătoare (admis/respins).
Cum și când pot fi depuse contestațiile
Candidații nemulțumiți de notele primite au dreptul să depună contestații începând chiar din ziua de luni, 18 august, în intervalul orar 14:00 – 18:00. Procedura va continua și pe 19 și 20 august.
Contestațiile se pot depune în două moduri: în format clasic, direct la centrele de examen, sau online, prin completarea și transmiterea unei declarații-tip. Documentul trebuie semnat de candidat și include acordul privind faptul că nota obținută după recorectare este definitivă, indiferent dacă aceasta crește sau scade față de cea inițială.
Când se afișează rezultatele finale
După analizarea tuturor contestațiilor, rezultatele finale vor fi afișate luni, 26 august, atât online, cât și la centrele de examen.
Care sunt condițiile de promovare
Examenul de Bacalaureat este considerat promovat doar de către candidații care îndeplinesc cumulativ trei condiții:
- au susținut toate probele de evaluare a competențelor;
- au susținut toate probele scrise, obținând minimum nota 5 la fiecare;
- au realizat cel puțin media generală 6 la probele scrise.
Astfel, luni, 18 august, reprezintă un moment decisiv pentru mii de absolvenți care află dacă au trecut „examenul maturității” în sesiunea de toamnă sau dacă vor trebui să mai aștepte până la următoarea sesiune pentru a-și obține diploma.
„Contestațiile pot fi depuse atât în format standard, cât și electronic. În acest sens, candidații completează, semnează și depun/transmit electronic inclusiv o declarație-tip, prin intermediul căreia își exprimă acordul informat privind faptul că nota acordată ca urmare a soluționării contestației este finală și poate modifica, după caz (prin creștere sau descreștere), nota inițială”, potrivit Edu.