Redactia.ro
Home » Știri » S-a aflat abia acum. Planul lui Nicolae Ceaușescu care a șocat

S-a aflat abia acum. Planul lui Nicolae Ceaușescu care a șocat

Pentru cine nu știe cine a fost Nicolae Ceaușescu, acesta a reprezentat unul dintre cele mai marcante persoanje ale istoriei Romaniei și nu numai. Nicolae Ceaușescu a fost președintele Romaniei și unul dintre cei mai mari „propovaduitor” al erei comuniste. A fost un personaj care a fost venerat de mulți, dar în același timp, urât de foarte mulți, drept dovada moartea tragică la care a fost supus în decembrie 1989.

În jurul soților Ceaușescu, căci de cele mai multe ori Elena Ceaușescu era arhiprezentă în orice acțiune făcută de soțul ei, s-au creat multe controverse, majoritatea datorate ideilor liderului care pentru mulți la acea vreme păreau de nerealizat.

Cu toate că au trecut peste 30 de ani de la moartea soților Ceaușescu, ei reprezintă încă un subiect cald, mai ales atunci cand se mai scurge câte o informație din „interior”.

Ultima „noutate” din vechile planuri ale tovarășului Ceaușescu care a ieșit la iveala abia acum, dar care nu a fost niciodată realizată, este sistemul de tuneluri pe sub București, pe care si-l dorea cu ardoare, deoarece era un mare fan al automobilelor.

Fostul dictator era un mare fan al mașinilor și nu oricare mașini, ci în special al mașinilor românești. Acesta avea o colecție împresionantă prin care se numărau și modelele Dacia și ARO, unele fiind ediții făcute pe comanda. Acesta avea un model unicat al unei Dacii 2000 fabricată în 1981. Pentru acea vreme, dotările de care dispunea mașina erau impresionante. Printre acestea se enumerau cutie automată în trei trepte, pilot automat cu comenzi pe volan, închidere centralizată, geamuri electrice și aer condiționat.

Este vorba de aproximativ 20 de kilometri de tuneluri realizate astffel încât să se poată circula prin ele cu maşini cu motor electric. Tunelurile principale leagă Palatul Cotroceni de Academia Militară, pe aceasta de Casa Poporului, iar de aici pleacă două tuneluri mari: unul spre fostul Comitet Central (n.n. – actuala clădire a Ministerului de Interne) şi unul către actualul Minister al Apărării.

Cele dinspre Piaţa Revoluţiei sunt întrerupte din loc în loc de uşi de şapte tone greutate fiecare pentru a închide etanş zona în caz de necesitate. Au fost înglobate în acest sistem şi catacombele mai vechi, realizate în perioada interbelică, cum este cea din zona Cotroceni, a lui Carol al II-lea. Sunt şi multe tuneluri secundare, precum cel dintre Casa Poporului şi staţia de metrou Izvor, care probabil că vor fi folosite, la un moment dat, pentru utilităţi publice”, a dezvăluit colonelul în rezervă Nicolae Kovacs, în exclusivitate pentru Libertatea.

Din nefericire pentru tovarășul Ceaușescu, planurile de a merge cu o mașină electrică prin tunelurile de sub Capitala României s-au năruit o dată cu moartea sa.