Redactia.ro
Home » Stil de viață » TOP 5 beneficii pe care ți le aduce fructul mango

TOP 5 beneficii pe care ți le aduce fructul mango

Mango este un fruct extrem de popular și în România, fiind apreciat pentru aromele sale. Însă iată și top 5 beneficii pe care ți le aduce fructul mango pentru sănătate! Puțini știu cât de important poate fi în alimentație!

Mango, Mangifera indica cum este cunoscut sub denumire științifică, face parte din familia de anacardi – Anacardiaceae și unul dintre cei mai importanti pomi fructiferi cultivat pe scară largă în zona tropicală.

Despre Arborele de mango se spune că ar fi originar din Asia de Est, Myanmar (Birmania) și statul Assam din India.

Trebuie știut de toată lumea că, în funcție de soi, fructul de mango are culori de la verde închis la galben, roșu și chiar violet. Fructul poate varia și ca dimensiuni, de la mărimea unei prune mai mari și până la un fruct ce poate avea între 1.5 – 2 kg.

Ca și particularități, sâmburele de mango este mare, aplatizat, iar pulpa care îl înconjoară este de culoare galbenă până la portocaliu, suculentă și cu aromă dulce și consistență zemoasă.

Denumirea mango, așa cum este cunoscut fructul în țările de limbă engleză și spaniolă, a fost dată, cel mai probabil, de către portughezii ajunși în Kerala – în prezent stat de pe Coasta Malabar din sud-vestul Indiei, în 1498, pentru comerț cu mirodenii.

Mango este apreciat în toată lumea pentru valorile sale nutritive, extrem de benefice organismului uman.

Mango, valori nutriționale

Mango este un fruct extrem de popular tocmai pentru gustul său deosebit de aromat. Însă este și o sursă naturală de vitamine și minerale. Iată valorile nutriționale pentru 100g de fruct de mango, potrivit Nutrition Data:

  • Calorii 65 kcal
  • Proteine 0,5 g
  • Carbohidrați 17 g
  • Grasimi si acizi grasi 0,3 g
    • Omega-3 37 mg
    • Omega-6 14 mg
  • Vitamine
    • Vitamina A 765 IU
    • Vitamina C 27,7 mg
    • Vitamina K 4,2 mcg
    • Vitamina E 1,1 mg
    • Tiamina 0,1 mg
    • Niacina 0,6 mg
    • Riboflavina 0,1 mg
    • Vitamina B6 0,1 mg
    • Folat (Acid Folic) 14 mcg
    • Colină 7,6 mg
  • Minerale
    • Calciu 10 mg
    • Fier 0,1 mg
    • Magneziu 9.0 mg
    • Fosfor 11,0 mg
    • Potasiu 156 mg
    • Sodiu 2 mg
    • Zinc 0 mg
    • Cupru 0,1 mg
    • Seleniu 0,6 mcg
  • Colestrol 0 g

TOP 5 beneficii pe care ți le aduce fructul mango

Consumul de mango este un aliat pentru protejarea și întărirea organismului! Detaliem în cele ce urmează Top 5 beneficii pe care mango le aduce organismului.

  1. Mango este sursă bogată de antioxidanți

Mango are un conținut mare de polifenoli – compuși ai plantelor care funcționează ca antioxidanți, inclusiv mangiferină, catechine, antocianine, quercetină, kaempferol, ramnetină, acid benzoic și multe altele, care au rolul de a proteja celulele împotriva deteriorării radicalilor liberi care pot ataca celulele. De aceste daune ale radicalilor liberi se leagă semnele îmbătrânirii și bolile cronice.

Dintre polifenoli, mangiferina a atras cel mai mult interesul cercetătorilor și este uneori numită „super antioxidant”, deoarece este deosebit de puternică și poate contracara deteriorarea radicalilor liberi legată de cancere, diabet, dar și alte boli.

2. Mango poate regla glicemia

Potrivit valorilor nutriționale, 100 g de mango conține 65 de kcal și 17 g de carbohidrați din care 14,8 g zaharuri. Un studiu a demonstrat că mango reduce glicemia la animale. Un alt studiu, care a avut ca subiecți oameni, a arătat că adăugarea de mango în dietă a scăzut nivelul de glucoză din sânge la persoanele cu obezitate.

Un număr de 20 de persoane cu obezitate au consumat fiecare 10 g de pulpă de mango uscată, zilnic, timp de 12 săptămâni. Cercetătorii au concluzionat că nivelul glicemiei a scăzut la persoanele care au consumat mango. De asemenea, la participanții de sex masculin, a scăzut și circumferința șoldului.

3. Mango poate îmbunătăți imunitatea

Mango reprezintă și o sursă bună de nutrienți care stimulează imunitatea. O cană de circa 165 grame de mango asigură 10% din nevoile zilnice de vitamina A, care susține un sistem imunitar sănătos, cu rol important în combaterea infecțiilor. Totodată, o cantitate insuficientă de vitamina A crește riscul de producere al infecțiilor.

Aceeași cantitate de mango conferă aproape trei sferturi din necesarul zilnic de vitamina C, care ajută corpul să producă mai multe celule albe din sânge, la rândul lor cu un rol extrem de important pentru sistemul de apărarea al pielii.

4. Mango poate scădea riscul de cancer

Mango este bogat în polifenoli, care au proprietăți anticancerigene. Polifenolii au rol esențial în protejarea organismului în stresului oxidativ, despre care se șpune că ar fi sursa multor tipuri de cancer.

Anumite studii extrem de importante în domeniul medical au demonstrat că polifenolii de mango au redus stresul oxidativ și au oprit creșterea sau chiar au distrus anumite celule canceroase, inclusiv leucemie și cancer de colon, plămâni, prostată și sân.

Totul ar fi posibil plecând de la mangiferina, polifenol important în mango, care a atras tot mai mult atenția cercetătorilor pentru efectele anticancer extrem de promițătoare. În urma unor studii recente pe animale, s-a demonstrat că diminuează inflamația.

5.  Mango poate proteja părul și pielea de razele solare

Mango este bogat în vitamina C, care are un rol important în menținerea unui păr și o pielea sănătoase. Vitamină C este esențială pentru producerea de colagen – proteina care oferă structură pielii și părului tău. Colagenul dă pielii elasticitate și combate aparitia petelor pigmentare și a ridurilor.

Mango este o sursă naturală foarte bună și de Vitamina A, care ajută la creșterea părului, dar și la producerea de sebum, lichidul care ajută la hidratarea scalpul pentru un părul sănătos. Totodată, Vitamina A protejează pielea de razele soarelui.

Etichete: