Redactia.ro
Home » Știri » Nicușor Dan anunță revoluție în București. Vor fi concedieri! Ce promisiuni are noul primar

Nicușor Dan anunță revoluție în București. Vor fi concedieri! Ce promisiuni are noul primar

Nicusor-Dan

Nicușor Dan a câștigat alegerile locale din acest an, pentru mandatul de primar al Capitalei. Nicușor Dan,  promite că din noua funcție, în următorii patru ani vor fi cumpărate 900 de tramvaie, autobuze și troleibuze noi, vor fi modernizați 50 de kilometri de linie de tramvai și vor fi realizați 130 de kilometri de metrou de suprafață. Invitat luni seara într-o emisiune televizată, Nicușor Dan a vorbit despre prioritățile sale și despre concedieri.

 

Care sunt primele sale acțiuni

Nicușor Dan a spus că: Sunt niște proceduri administrative. În jur de 10-12 zile, de astăzi. O acțiune simbolică, pe care am anunțat-o, este deschiderea ușii Primăriei. Primăria, după cum știți, e o clădire monumentală, care are o ușă uriașă vizavi de Cișmigiu, care este ușa de intrare în Primărie și care o să funcționeze ca ușă de intrare. Acum, ea e închisă cu lacăt și, dacă nu mă înșel, are și un covoraș, care coboară niște trepte, și bucureștenii intră prin niște intrări laterale, înguste. Bineînțeles, că nu este asta acum… Am fost acuzat că ăsta este programul meu de campanie… dar este un gest simbolic pentru ca bucureșteanul să știe că se duce acolo la primăria lui, care e a lui. Intră pe ușa din față că e a lui.

Nicușor Dan anunță concedieri 

,,Vreau să spun foarte direct că o să fie evaluate și compartimentele din Primărie și administrațiile din subordine. Există în Primăria Capitalei oameni competenți, care fără îndoială își vor păstra locul de muncă, există oameni care în urma procesului de restrucuturare nu vor mai rămâne acolo. Fără discuție companiile municipale. Aproape toate vor dispărea, mai puțin Termoenergetica, nu văd vreuna care să aibă vreo șansă să rămână, care e de fapt urmașa RADET-ului și care nu poate să dispară pentru că furnizează căldură.

Marile proiecte ale lui Nicușor Dan

Nicușor Dan vine cu promisiuni pentru cetățeni din poziția de primar al Capitalei.  El a precizat că va îmbunătăți transportul din București, dar promite și un salariu mediu net de 1400 de euro.

”Am patru proiecte mari pentru rezolvarea problemei traficului în București și pentru o mobilitate urbană sporită”, spune candidatul dreptei în programul său electoral. Acestea sunt: – Metroul de suprafață pe infrastructura CFR existentă – 15 mari parcări în jurul Capitalei, în sistem „park & ride” – Extinderea, optimizarea și electrificarea / ecologizarea rețelei de transport public STB – Semaforizarea inteligentă a traficului rutier Metroul de suprafață Va funcționa pe șase rute care se vor conecta la cele șase gări principale din oraș. Stațiile metroului de suprafață vor corespunde cu intrările în oraș și vor fi interconectate cu cele ale STB și Metrorex. Cele 6 rute propuse pentru metroul de suprafață sunt: Gara de Nord – Pipera – Rahova, Gara de Nord – Chiajna – Rahova, Gara de Nord – Otopeni, Otopeni – Pipera – Obor, AFI – Pipera – Obor și AFI – Jilava – Obor. Acest tip de transport va folosi infrastructura feroviară din oraș și din jurul orașului, care va fi în prealabil modernizată. Frecvența metroului de suprafață va fi de două-trei trenuri pe oră, fiecare dintre ele cu o capacitate de circa 200 de locuri și cu o viteză operațională medie de 40 kilometri pe oră, iar între stații cu viteză maximă de 80-90 km/h. „Pentru construcția metroului de suprafață voi propune un parteneriat între Primăria Municipiului București și Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (care are în subordine CFR), finanțarea putând fi asigurată în proporție de 98% din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional, axa 4.1. Metroul de suprafață în Capitală va fi făcut într-un mandat – de la prima hârtie până la prima călătorie”, spune  Nicușor Dan, preluat de economica.net. 

Nicușor Dan promite 15 mari parcări în jurul Capitalei

Noul edil al Capitalei promite și 15 noi parcări în Capitală. Acestea vor fi corelate cu ieșirile din București, dar și cu stațiile viitorului metru de la suprafață.

”La fel cum există în celelalte capitale din Uniunea Europeană, vom face un sistem de mari parcări în jurul Capitalei, unde oamenii care locuiesc în afara Capitalei și muncesc în București, dar și cei aflați în tranzit, vor putea să-și lase dimineața mașinile personale și să le ia după-amiază sau seara, când revin de la serviciu sau când își termină treburile în oraș, mai spune Dan. Există 15 puncte cheie unde trebuie să existe astfel de mari parcări, iar aceste puncte sunt corelate cu ieșirile rutiere din București și cu stațiile viitorului metrou de suprafață. Sistemul celor 15 mari parcări va fi compus din: P1 Străulești (aparținând Metrorex și finalizat, dar ineficient exploatat), P2 Pantelimon (aflat în construcție), P3 Prelungirea Ghencea / Domnești, P4 Berceni, P5 Pantelimon 2, P6 Cățelu, P7 Titan, P8 Popești-Leordeni, P9 Jilava, P10 Bragadiru, P11 Militari, P12 Chitila, P13 Băneasa, P14 Colentina și P15 Otopeni Aeroport. Și tot aici, în aceste 15 puncte, va începe, rând pe rând, modernizarea rețelei de transport public urban și va fi asigurată conectarea sa cu sistemul „park & ride”, astfel încât oamenii să aibă o alternativă reală la folosirea mașinilor personale. Cele 15 mari parcări vor fi finanțate din fonduri europene și vor avea în medie câte 1.000 de locuri de parcare fiecare. Într-o primă fază, foarte rapid, ele vor fi amenajate ca parcări la sol, iar imediat ce proiectele vor fi gata, vor fi ridicate construcții moderne, supraetajate. Utilizatorii sistemului „park & ride” vor fi stimulați să folosească marile parcări printr-un sistem de abonamente avantajoase, care va include accesul gratuit la transportul public de suprafață și subteran„, a mai spus Nicușor Dan.

Semafoare inteligente în Capitală

De altfel, Nicușor Dan promite și semafoare mai inteligente în București, care vor permite: introducerea de noi sensuri unice, crearea de benzi reversibile sau mutarea unor parcări pentru fluiditate sporită în intersecții

„Un astfel de sistem poate fi implementat în maximum doi ani, cu costuri rezonabile. Sistemul de semaforizare inteligentă va fi îmbunătățit constant după implementare, permițând inclusiv luarea de decizii precum introducerea de noi sensuri unice, crearea de benzi reversibile sau mutarea unor parcări pentru fluiditate sporită în intersecții„, explică Nicușor Dan.

Loading...