Redactia.ro

Apelul lui Călin Georgescu la boicotul supermarketurilor a făcut isterie pe TikTok

Călin Georgescu

Recent, o inițiativă controversată a lui Călin Georgescu de a boicota supermarketurile a declanșat o serie de reacții pe TikTok, generând o isterie printre utilizatorii platformei. Cu toate că scopul declarat al boicotului este de a protesta împotriva prețurilor mari și de a sprijini producția locală, există temeri că acest demers ar putea avea consecințe neașteptate și negative pentru producătorii români.

Apelul lui Călin Georgescu la boicotul supermarketurilor a făcut isterie pe TikTok

Pe fondul creșterii prețurilor la nivel global, Georgescu a propus o formă de protest inspirată de recentele evenimente din Croația, unde cetățenii au refuzat să mai cumpere din supermarketuri, ducând la o scădere semnificativă a vânzărilor comercianților. În România, mesajul a fost rapid adoptat de utilizatorii TikTok, care au început să încurajeze boicotul magazinelor mari, planificat să înceapă pe 10 februarie.

„Dragii mei, bună seara! Așa cum v-am anunțat deja, mi-aș dori să dăm din nou dovadă de unitate pe data de 10 februarie. Este inadmisibil să vedem astfel de creșteri de preturi și în același timp înghețări sau scăderi ale pensiilor și salariilor. Cred că poporul este cel care trebuie să facă piața cu adevărat.

Desigur, acest îndemn are un mesaj multiplu. Este nevoie ca noi, poporul, prin deciziile noastre să ajungem să ne reglăm costurile atât în piața agroalimentară cât și în piața energiei, piața muncii, piața imobiliară și, de ce nu, chiar în cea farmaceutică. Deciziile noastre influențează deciziile acestor piețe, care trebuie să depindă ele de noi și nu noi de ele.

De aceea, pe 10 februarie este un moment în care să fim solidari cu producătorii români și în care să învățăm să avem demnitate și recunoștință pentru toate cele dăruite nouă de Dumnezeu. Atenție, deci, este un demers nobil. Nu considerați că este un boicot asupra marilor magazine, mai ales că acolo lucrează preponderent român de ai noștri.

De aceea vă îndemn sincer ca pe data de 10 februarie să alegeți să vă faceți cumpărăturile cu preponderență din piețe, magazine locale, sătești sau comunale, din fața porții. Iar în orașe încercați să alegeți magazine de cartier. Sigur, invit și clasa politică să participe în mod direct.

Asta în eventualitatea că își fac piața singuri. Oricum, contez pe participarea lor, nu pe sabotaj. Sigur, sunt realist și înțeleg că poate nu aveți cum să evitați marile lanțuri multinaționale.

De aceea, în acest caz, vă rog ca, măcar pe 10 februarie, peste jumătate din coșul vostru de cumpărături să conțină produse românești. Fructe, legume, lapte, carne, orice găsiți etichetat ca produs în România. În același timp, am o rugăminte și către micile magazine, către cei din piese și către micii producători.

Identificați-vă ușor, ca fiind parte din acest demers, prin arborarea steagului României în fața magazinului, a tarabei sau a porții voastre, dacă vindeți cumva la stradă. Dacă nu aveți un steag fizic, lipiți un autocolant sau tipăriți o fotografie cu drapelul nostru și afișați-l așa. Pentru că observăm că drapelul României se arborează o dată sau de două ori pe an în sărbătorile naționale.

Uneori, nici chiar atunci. Drapelul României se înalță de fiecare dată când este nevoie să arătăm unitate, demnitate. Și, sincer, vă spun că a trebuit înălțat permanent, zilnic.

Să arătăm că, mai presus de orice, noi toți suntem români. Noi suntem poporul. Noi suntem România și noi facem piața în avantajul nostru, nu al altora.

Steagurile sus pentru demnitate. Inimele sus pentru România.”, este mesajul transmis.

Impactul asupra sectorului retail

În România, sectorul retail nu doar că reprezintă unul dintre principalii angajatori, cu aproximativ 200.000 de locuri de muncă asigurate de supermarketuri, dar este și o componentă vitală pentru mulți producători locali. Conform Asociației Marilor Rețele Comerciale, mulți dintre producătorii autohtoni depind de aceste rețele pentru a-și vinde produsele. Boicotul ar putea deci să perturbe grav acest echilibru delicat.

Declarația Ministrului Agriculturii

Florin Barbu, Ministrul Agriculturii, a subliniat într-o declarație pentru Antena 3 CNN că majoritatea produselor disponibile în magazine sunt procesate local:

„Dacă discutăm de boicotarea magazinelor va agrava foarte rău procesatorii pentru că peste 70% dintre produsele din România se află în magazinele de retail. Dacă boicotezi și românii nu mai cumpără aceste produse foarte multe societăți pe o perioadă de o săptămână pot să aibă dificultăți financiare în cadrul întreprinderilor și chiar să intre în faliment.

Noi îi îndemnăm întotdeauna pe români și am organizat lunar târguri să promovăm produsele românești să aibă acces la produse de calitate realizate de către producătorii români, dar mai mult de atât vreau să-i îndemn pe toți românii să meargă în magazinele de retail să caute eticheta cu produse procesate în România”, potrivit Antena3 CNN. 

Ministrul a adăugat că guvernul încurajează constant consumul de produse autohtone prin organizarea de târguri lunare și promovarea acestora în supermarketuri. Acesta îndeamnă românii să caute etichetele care indică faptul că produsele sunt procesate în România, într-o încercare de a susține economia locală în mod sustenabil.

În timp ce apelul la boicot poate părea o soluție la frustrările legate de prețurile mari, este esențial să se înțeleagă toate implicațiile unei astfel de acțiuni. Dialogul între consumatori, producători și retailerii mari este crucial pentru a asigura că măsurile de protest nu afectează negativ tocmai segmentele pe care se dorește a le proteja. Este vital ca toți actorii implicați să colaboreze pentru a găsi soluții care să beneficieze economia românească, fără a prejudicia pe nimeni.

 

Sursa foto: Arhivă

adsmedia.ro - Ad Network
O lovitură zdrobitoare contra ciupercii!
Sunteți sigur de sănătate dvs.? Verificați-vă simptomele!
In loc sa il inlocuiesc, m-am schimbat cu el!
Imi pare foarte rau ca am aflat atat de tarziu despre crema asta. Adio Varicele!
Ca să tratați diabetul, trebuie să...
Minus 15 kg pe lună + stop efect
Etichete: