Redactia.ro
Home » Stil de viață » De câte ori trebuie să fierbi fasolea pentru a scăpa de durerile de stomac

De câte ori trebuie să fierbi fasolea pentru a scăpa de durerile de stomac

Fasole dureri de stomac

Fasolea este un aliment sănătos și are multe proteine ce ne pot da foarte multă energie. Însă, de fiecare dată când o mâncăm este posibil să avem probleme cu stomacul. Ce este de făcut în această situație și la ce trucuri putem apela pentru a nu ne mai balona din cauza ei, aflați în articol.

Trucuri ca să nu te balonezi după ce ai mâncat fasole

Fasolea boabe este un ingredient foarte important pentru mesele românilor. Mai ales că suntem aproape de perioada sărbătorilor pascale și creștinii țin post perioada aceasta, este foarte folosită în diverse rețete. Sunt o mulțime de metode de preparare, însă, un lucru pe care toate mâncărurile cu fasole îl au în comun este că ar putea avea un efect nociv asupra stomacului nostru, în sensul că ne balonează. Cele mai multe rețete recomandă ca boabele de fasole să fie înmuiat în apă peste noapte.

În acest fel, vom scăpa de posibilitatea balonării. O altă metodă despre care oamenii cred că funcționează este să punem boabele în apă clocotită și să le ținem acolo timp de o oră. Pe de altă parte, nutriționiștii spun că fasolea conține inhibatori ai enzimelor, iar bacteriile și fermentația sunt elementele care duc la apariția balonării și flatulenței. Fasolea mai conține și carbohidrații greu de descompus.

Ce să facem să nu avem probleme cu stomacul după ce mâncam fasole

De câte ori trebuie fiartă fasolea ca să nu avem probleme cu stomacul? Ei bine, bucătarii spun că ea trebuie fiartă o dată, dar înainte trebuie să o lăsăm să stea în apă clocotită timp de o oră.

Așadar, acesta este unul dintre trucuri, dezvăluite de un bucătar. Trebuie să avem grijă să folosim și multe legume când gătim fasole.

„Primul truc pentru a evita balonarea constă în a fierbe apa şi, aşa clocotită, o vom turna peste fasolea uscată. O vom lăsa circa o oră, după care vom începe procesul de fierbere a boabelor de fasole. La fiecare 30 de minute îi vom schimba apa în care a fiert. În momentul în care fasolea a fiert îndeajuns pentru noi, vom scurge apa şi vom folosi multe vegetale la gătirea ei, precum ceapă, ardei, morcov. E bine de ştiut că fasolea, de obicei, pentru a nu produce gaze intestinale, trebuie consumată cu vegetale”, spune Cristi Dobre, un bucătar cu experiență.

O altă idee ar fi să mâncăm fructe înainte de aceasta masă sau să adăugăm mult pătrungel sau fenicul în mâncare.

„Pe lângă acest truc de fierbere, este bine să mâncaţi fructe înainte de masa care va conţine fasole. La fel, pentru a stimula digestia dupa consumarea fasolei, putem opta pentru adăugarea pătrunjelului cât mai mărunt tocat, foarte benefic pentru organism , sau a chimenului. Feniculul va reduce şi el efectul de arsuri stomacale”, mai precizează specialistul.