Redactia.ro
Home » Stil de viață » Dieta Dukan- Patru etape pentru o siluetă de invidiat

Dieta Dukan- Patru etape pentru o siluetă de invidiat

Dieta Dukan- Patru etape pentru o siluetă de invidiat

Dieta Dukan a fost inventată de un medic francez, Pierre Dukan în urmă cu mai bine de 30 de ani.

Ea a devenit populară abia în anul 2000, când doctorul a lansat o carte despre aceasta. Dieta abordează într-un mod diferit slăbitul, adică nu mai numeri caloriile, ci proteinele!

Acest regim alimentar exclude grăsimile şi carbohidraţii, provocând scăderea în greutate prin arderea depozitelor de grăsime deja existente în organism.

Principiile Dietei Dukan

Dieta Dukan,   se apropie destul de mult de regimul hiperproteic, dar reușește să se diferențieze prin etapa de menținere.

Este conceput în jurul a patru faze consecutive:

Faza de atac, in care se consuma numai proteine

Faza alternativa: se consuma alimentele din prima faza, dar se introduc si legumele

Faza de consolidare

Faza de stabilizare: alimentatie normala, dar suprevegheata

Etapele Dietei  Dukan

Dieta Dukan –   Prima fază

Este și una de atac, care provoacă un demaraj foarte rapid, cu o pierdere semnificativă în greutate.

Ea constă în a mânca doar ce urmează timp de 3, 5, 7 sau 10 zile:

Carne: vita, pui fara piele

Jambon: jambon de curcan, de pui

Oua, tofu

Peste: toate tipurile de peste (chiar si ton, somon afumat, surimi)

Fructe de mare

Produse lactate cu 0% grasime: iaurt

Dieta Dukan- A doua fază

În faza 2 se consumă aceleași proteine ca în primă fază, dar se adaugă legume.

Proteine: carne alba si rosie, peste, crustacee si fructe de mare, proteine vegetale, produse lactate slabe in grasimi si oua

Legume: anghinare, fasole, sparanghel, varza de Bruxelles, sfecla, broccoli, morcovi, conopida, telina, castraveti, vinete, andive, pastai, kale, salata vede, rucola, ciuperci, ceapa, praz, ceapa verde, rubarba, rosii, dovlecei

Ulei de masline: cel mult o lingurita pe zi, doar in zilele in care consumi si proteine vegetale

Goji: o lingura pe zi, doar in zilele in care consumi si proteine vegetale

Dieta Dukan – A treia fază

În faza trei, este condolidarea, unde tranziția de la regimul strict la dietă ca stil de viață.
Îți vei educa treptat organismul să se adapteze unei anumite alimentații și vei evita efectul yo-yo care apare dupa foarte multe diete finalizate necorespunzator.

Ce rămâne la fel și ce se schimbă în această etapă:

Joia va rămâne ziua dedicată exclusiv proteinelor pure, ca în faza de atac

În toate celelalte 6 zile poti combina in orice cantitate proteinele pure cu cele din legume

Poți să adaugi un fruct si o felie de pâine integrală în fiecare dintre cele 6 zile

Poți să adaugi o dată pe săptămână carne de porc sau de miel

Dieta Dukan – Faza patru

În faza patru, ar fii bine să începi un stil de viață pe care va trebui sa îl menții constant, pentru tot restul vieții. Asta dacă îți dorești că rezultatele să se păstreze.

Vei putea să mănânci din nou ce, cum și cât îți dorești, însă trei reguli rămân în picioare:

Joia va fi în continuare dedicată exclusiv proteinelor pure, ca în faza de atac

2-3 lingurițe de tarate în fiecare zi

Minim 1,5 litri de apă și 30 de minute de mișcare zilnic.

Riscuri și dezavantaje ale Dietei Dukan

Ca orice regim proteic, principalele riscuri ale dietei Dukan sunt indreptate catre rinichi. Iar aceștia sunt fortati să muncească mai mult decât de obicei.

Un alt risc este cel al deficitului nutrițional, pentru ca aportul de vitamine și minerale care ar trebui să provină din consumul de fructe și legume este foarte scăzut.

Daca începi această dietă, este recomandat să te adresezi unui nutriționist care poate să te urmarească de-a lungul întregului parcurs și să observe orice dezechilibre care survin.

 

Citește și: Dieta Daneză – Slăbește 10 kg în 13 zile!

Etichete: