Redactia.ro
Home » Știri » Facebook plănuiește să adopte măsuri drastice împotriva discursurilor instigatoare la ură

Facebook plănuiește să adopte măsuri drastice împotriva discursurilor instigatoare la ură

Semnalarea deficitară a postărilor agresive a adus îndelungate critici rețelei de socializare Facebook. Un boicot publicitar pus la cale de către clienți importanți se pare că a reușit să încline balanța către o schimbare a modului în care mesajele instigatoare la ură sunt gestionate.

După ce a fost ținta criticilor și a unui boicot susținut de către difuzori de publicitate puternici din punct de vedere financiar, Facebook a anunțat că își va extinde aria de acțiune asupra mesajelor incitante la ură postate. Mai mult, rețeaua de socializare dorește ca în viitor să marcheze postările problematice pe care le fac politicienii. Fondatorul Mark Zuckerberg a anunțat că o gamă mai largă de reclame vor fi interzise, precum publicitatea electorală. Potrivit legii, afirmațiile cum că persoanele care aparțin anumitor ,,rase, etnii, naționalități, religii, clase sociale, orientări sexuale, identități de gen ori statute de imigrant reprezintă o amenințare la adresa siguranței fizice, a sănătății ori a supraviețuirii celorlalți” vor fi interzise. În plus, ,,imigranții, migranții, refugiații și persoanele care solicită azil” ar trebui să fie protejați de relatări care îi înfățișează drept inferiori ori demn de dispreț, scrie Die Zeit.

Mai mult, compania intenționează să trateze postările politicienilor la fel ca pe cele ale altor utilizatori și să cenzureze conținuturile share-uite de către politicieni dacă acestea încalcă normele rețelei de socializare. Până în prezent, potrivit lui Zuckeberg, situația a stat într-un mod diferit din următorul motiv: ,,De câteva ori pe an, permitem postări care în mod normal ar încălca normele noastre, dacă interesul public este mai mare decât riscul de prejudiciere. De exemplu, acesta este cazul discursurilor politice care au valoare de știre. Însă pe viitor, vom semnala dacă asemenea conținuturi încalcă regulile Facebook. Cu toate acestea, postările nu vor fi eliminate, ci doar marcate corespunzător.”

Postările lui Donald Trump vor fi verificate în viitor

Totuși, nu se vor face excepții în cazul mesajelor care ar putea duce la violență ori la suprimarea dreptului de a vota, a scris Zuckerberg. Un asemenea conținut va fi șters. Șeful companiei s-a referit la campania electorală pentru președinția SUA, pentru care se vor organiza alegeri în noiembrie, campanie care poate ajunge să fie în mod special,,detestată’’. O purtătoare de cuvânt din partea Facebook a răspuns că o postare controversată din partea președintelui SUA, Donald Trump, care dezaproba voturile prin poștă, a fost marcată conform noii proceduri.

Câteva mesaje ale lui Trump și-au atras critici – de exemplu, postări în care a adus acuze nefondate asupra voturilor trimise prin poștă, pe motiv că ar fi mult mai pasibile de fraudă. Criticii se tem că actualul președinte încearcă să creeze o diversiune prin care să ignore rezultatele alegerilor în cazul în care le-ar pierde sau ba chiar să distragă atenția de la propria fraudă electorală. În timp ce canalul media pe care Trump îl folosește cel mai des, Twitter, a postat recent repetate atenționări privitoare la ,,glorificarea violenței” sau a ,,comportamentului abuziv”, Facebook încă nu a luat nicio astfel de măsură, conform Die Zeit.

Membri ai Congresului SUA, însă de asemenea chiar și angajați ai Facebook au criticat politica companiei de a nu lua măsuri în legătură cu postările lui Trump. Facebook a făcut o rară excepție săptămâna trecută când a șters o reclamă din campania electorală a actualului președinte al SUA, care conținea un simbol folosit de către naziști în lagărele de concentrare.

Clienții puternici boicotează Facebook-ul

Decizia lui Zuckerberg a fost cel mai probabil determinată de anunțul mai multor companii că nu vor mai plasa nicio reclamă pe Facebook în timpul anului electoral. Printre aceste companii se numără Unilever, producătorul britanic-olandez de bunuri de larg consum, Verizon, compania americană de telecomunicații și producătorii de articole sportive, Patagonia și North Face. Toate acestea au fost precedate de către boicotul celor din ONG-ul Anti-Defamation League (Liga împotriva Calomniei), ca parte a unei campanii cu motto-ul ,,Stop urii pentru profit”.

Și Coca-Cola și-a suspendat publicitatea pe Facebook pentru cel puțin 30 de zile, precum a făcut pe toate celelalte rețele online. Compania dorește să ofere un model împotriva rasismului, care este prea puțin ținut sub observație de către Facebook. ,,Rasismul nu își are locul nicăieri în lume și nicăieri pe rețelele de socializare’’, afirmă CEO-ul James Quincey. Prin urmare, rețelele online ar trebui să arate mai mult ,,transparență și responsabilitate”. Decizia sa nu are nimic de-a face cu campania ONG-ului Anti-Defamation League (contra calomniei). Coca-Cola urmează să își reevalueze strategia publicitară pentru ,,a vedea dacă necesită rectificări”. Fiind unul dintre cele mai valoroase branduri din lume, Coca-Cola investește mari sume de bani în publicitate – și aproape toate câștigurile Facebook provin din reclame.

Loading...