Trei elevi de la o școală din Iași au ajuns de urgență la spital.
Un incident alarmant a avut loc marți la Școala „Ion Simionescu” din Iași, unde trei elevi s-au intoxicat în timpul unei ore de chimie. Situația a devenit rapid o urgență medicală, iar copiii au fost transportați la spital pentru îngrijiri de specialitate.
Trei elevi de la o școală din Iași au ajuns de urgență la spital
Incidentul a fost semnalat printr-un apel la numărul de urgență 112, alertând autoritățile despre faptul că trei copii au suferit intoxicații cu substanțe chimice în laboratorul de chimie al școlii. În scurt timp, la fața locului s-au deplasat echipe de intervenție, inclusiv specialiști din cadrul CBRN (Chimic, Biologic, Radiologic și Nuclear), o autospecială pentru transportul victimelor multiple și două ambulanțe de la Serviciul de Ambulanță Județean (SAJ) Iași.
”În urma unui apel prin SNUAU 112 în Dispeceratul Integrat ISU – SMURD – SAJ Iaşi, de la Şcoala Ion Simionescu, în care s-a anunţat că 3 copii sunt intoxicaţi cu diferite substanţe, într-un laborator de chimie, la faţa locului s-au deplasat echipajul CBRN, o autospecială pentru transportul victimelor multiple, iar de la SAJ Iaşi două ambulanţe”, au transmis reprezentanții ISU Iaşi.
Inițial, unul dintre elevi a fost transportat de urgență la spital, în timp ce ceilalți doi au primit îngrijiri medicale direct la fața locului.
Ulterior, după o evaluare suplimentară efectuată de echipele medicale sosite la școală, s-a decis ca și ceilalți doi copii să fie transportați la Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii „Sfânta Maria” din Iași, pentru a primi tratament adecvat.
Simptomele prezentate de elevi
Potrivit medicilor, cei doi elevi prezentau parestezie, o tulburare a sensibilității care se manifestă prin senzații anormale la nivelul pielii, cum ar fi furnicături sau amorțeli. Unul dintre copii acuza senzații neobișnuite la mâna stângă, în timp ce celălalt la mâna dreaptă. Simptomele au ridicat suspiciuni cu privire la expunerea la substanțe chimice iritante sau toxice.
Pentru a identifica sursa intoxicației și a preveni alte posibile incidente, echipele CBRN au intervenit rapid, prelevând probe din laboratorul de chimie al școlii. Analizele urmează să ofere informații clare despre natura substanțelor care au provocat simptomele elevilor și despre modul în care s-a produs incidentul.
Momentan, nu se cunosc detaliile exacte despre circumstanțele care au dus la acest eveniment. Rămâne de stabilit dacă substanțele respective au fost manipulate greșit, dacă au existat scurgeri accidentale sau dacă normele de siguranță în laborator au fost respectate corespunzător.
În acest caz, oamenii legii au deschis o anchetă pentru a determina cauzele exacte ale incidentului și pentru a identifica eventualele persoane responsabile. De asemenea, inspectoratele școlare ar putea analiza condițiile de siguranță în laboratoarele de chimie din școli pentru a preveni astfel de situații în viitor.
Incidentul a stârnit îngrijorare în rândul părinților și al comunității locale
Siguranța elevilor în timpul orelor de laborator este o prioritate, iar acest eveniment a adus în atenție necesitatea aplicării stricte a normelor de siguranță în școli.
Părinții celor trei elevi așteaptă răspunsuri clare din partea autorităților cu privire la modul în care copiii lor au fost expuși substanțelor chimice. Totodată, mulți părinți cer verificări suplimentare în laboratoarele școlare pentru a preveni riscuri similare în viitor.
Incidentul de la Școala „Ion Simionescu” din Iași readuce în discuție importanța respectării măsurilor de siguranță în laboratoarele de chimie din școli. Substanțele chimice folosite în scop didactic pot fi toxice sau iritante dacă nu sunt manipulate corespunzător sau dacă nu sunt păstrate în condiții optime.
Incidentul de la Școala „Ion Simionescu” din Iași readuce în discuție importanța respectării măsurilor de siguranță în laboratoarele de chimie din școli. Substanțele chimice folosite în scop didactic pot fi toxice sau iritante dacă nu sunt manipulate corespunzător sau dacă nu sunt păstrate în condiții optime.
Inspectoratele școlare și autoritățile trebuie să asigure:
- Formarea adecvată a profesorilor care predau orele de laborator.
- Echipamente de protecție pentru elevi (mănuși, ochelari de protecție).
- Verificări periodice ale substanțelor și echipamentelor din laboratoare.