Redactia.ro

Anca Alexandrescu, prima măsură în planul de guvernare locală: interzicerea trotinetelor electrice în București

Anca Alexandrescu

În contextul alegerilor pentru Primăria Municipiului București (PMPB), candidatul Anca Alexandrescu a anunţat o decizie radicală: dacă va deveni primar al Capitalei, una dintre primele măsuri pe care le va adopta este interzicerea trotinetelor electrice ca mijloc de transport în București.


Motivaţia deciziei şi argumentele expuse

Alexandrescu susţine că traficul şi siguranţa rutieră în Bucureşti se află în “stare de urgenţă”. În intervenţiile publice, ea a precizat că intenţionează să intervină rapid, fără a aştepta procese legislative îndelungate. Motivaţia principală pe care o invocă: „decizia este pentru copiii noștri şi pentru siguranţa circulaţiei”, argumentând că există deja victime în rândul utilizatorilor de trotinete electrice. Potrivit planului său, trotinetele electrice urmează să fie eliminate din circulaţia publică din zona urbană a capitalei, ca măsură de urgenţă după preluarea mandatului.


Reacţii anticipate şi ecouri în spaţiul public

Propunerea a generat imediat reacţii mixte. Pe de o parte, partea alegătorilor preocupaţi de siguranţă, de ordinea în trafic şi de protecţia pietonilor a privit gestul ca pe o decizie curajoasă. Pe de altă parte, specialiştii în mobilitate urbană şi susţinătorii vehiculelor electrice alternative au atras atenţia asupra consecinţelor. Printre criticile aduse: lipsa unei interdicţii selective, potențialul efect asupra transportului „last mile”, dar şi riscul mutării utilizatorilor spre maşini.

Un alt punct ridicat este cel al infrastructurii: într-o capitală în care pistele speciale de trotinetă sunt încă insuficiente, interzicerea completă poate fi considerată ca o soluție simplistă, care nu abordează fondul problemei.


Implicaţii practice şi întrebări deschise

Decizia candidatăi ridică o serie de întrebări administrative, juridice şi de fundamentare:

  • Cum va fi implementată interdicţia? Va fi necesară modificarea legislaţiei locale a PMB sau simpla decizie executivă?

  • Ce se întâmplă cu cei care deţin trotinete electrice şi le utilizează legal? Ce măsuri de tranziţie vor exista?

  • Care vor fi alternativele oferite celor care folosesc trotineta pentru deplasări urbane rapide? În lipsa acestora, riscul este ca utilizatorii să se orienteze către maşină.

  • Cum se va asigura respectarea interdicţiei? Există capacitate administrativă pentru supraveghere şi sancţiuni?

  • În ce măsură decizia răspunde realităţii traficului bucureştean şi nu doar unei opinii populiste?


Amplasarea în contextul mai larg al mobilităţii urbane

Problema trotinetelor electrice în Bucureşti nu este nouă. În ultimii ani, municipalitatea a adoptat deja reglementări privind staţionarea, amplasarea şi utilizarea acestora în zone de interes urban, precum zonele pietonale, parcurile sau staţiile de transport în comun. În paralel, lipsa pistelor dedicate, sesizările privind parcarea neregulamentară şi implicarea lor în accidente au alimentat dezbaterea despre viitorul mobilităţii alternative.

Însă interzicerea completă ridică tema: este măsura proporţională cu provocările identificate sau este o reacţie de campanie care riscă să ignore utilitatea mijloacelor de micro-mobilitate?

adsmedia.ro - Ad Network
Motocoasa Electrica Cu Acumulator
Cantar Smart Cu Aplicatie
Lampa Solara LED SIKS Cu Telecomanda
Lanterna de cap LED SIKS, Profesionala, Incarcare USB
Ghirlanda Luminoasa Decorativa SIKS
Feliator multifunctional EDAR® manual, 8 setari de grosime, alb/gri