Alertă în mai multe magazine Lidl, după ce ANPC a făcut investigații la mai multe puncte ale marelui lanț comercial, după ce clienții au făcut mai multe reclamații în ultima perioadă. Din primele informații, comisarii pentru Protecţia Consumatorilor au impus închiderea a zeci de magazine și au dat amenzi usturătoare pentru neregulile găsite acolo.
Magazine Lidl închise în România
Mai multe magazine din lanțul Lidl au fost închise, după ce inspectorii ANPC au găsit mai multe probleme în cadrul acestora. Din primele informații, este vorba despre 38 de magazine din toată țara, care vor putea funcționa din nou abia după ce rezolvă problemele identificate de specialiști.
În urma controalelor ANPC, inspectorii au aplicat 481 amenzi contravenționale în valoare de aproximativ 7,3 milioane de lei. În plus, autoritățile au aplicat și 133 avertismente și au scos complet de pe rafturi produse în valoare de peste 125.000 lei.
Județele sancționate au fost: Arad, Prahova, Caraș Severin, Hunedoara, Neamț, Iași, Constanța, Olt, Dolj, Brașov, Alba, Mureș, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Bistrița Năsăud, Ilfov și municipiul București. S-a impus suspendarea activității până la rezolvarea problemelor, dar și închiderea temporară pentru o perioadă de până la 6 luni pentru un magazin din municipiul Bacău, unde au existat cele mai multe nereguli.
„Nu ştiu cum funcţionează această reţea în celelalte ţări. Speram ca măcar în România să fie un exemplu pentru toţi ceilalţi, dar mai ales pentru noi. De asemenea nu ştiu dacă, în ţara de origine a acestui operator economic, se mănâncă legume şi fructe mucegăite sau preţurile de la raft nu se potrivesc cu cele de la casă”, a spus Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.
Ce au găsit inspectorii în magazinele Lidl. FOTO
Neregulile din magazinele investigate de către specialiști au fost multe și extrem de grave, motiv pentru care clienții ar trebui să fie mai atenți la ce cumpără de acum înainte. Inspectorii au sesizat mai multe fructe cu mucegai, vitrine pline de mizerie și chiar produse expirate sau cu etichete deteriorate, care nu puteau fi citite.
De asemenea, au mai fost semnalate și nerespectarea temperaturii de depozitare a produselor, chiar lipsa traducerilor în română ale alimentelor sau nerespectarea promoțiilor de la raft, care la casa de marcat nu mai erau valabile.