Redactia.ro
Home » Stil de viață » 22 de alimente care garantează o viață lungă și sănătoasă

22 de alimente care garantează o viață lungă și sănătoasă

22 de alimente care garantează o viață lungă și sănătoasă

Deși există mulți factori, cum ar fi mediul, informația genetică și vârsta, care pot determina durata vieții, dieta alimentară sănătoasă este și ea un factor decisiv. Fructele și legumele conțin compuși care reduc riscul de boli de inimă și accident vascular cerebral, unele forme de cancer, boli respiratorii cronice, diabet și obezitate. Acesta este unul dintre motivele pentru care experții în domeniul sănătății încearcă în mod constant să încurajeze oamenii să mănânce mai multe fructe și legume

Fructele și legumele nu sunt singurele alimente pe care ar trebui să le consumăm pentru a ne apăra organismul împotriva bolilor. Iată o listă cu cele mai nutritive 22 de alimente pe care trebuie să le adăugați în dieta dumneavoastră pentru a deveni mai longevivi și a vă proteja sănătatea.

22 de alimente pentru un stil de viață sănătos

Leguminoasele

Fasolea, mazărea, lintea, arahidele și năutul sunt surse excelente de proteine pe bază de fibre. Acestea stabilizează zahărul din sânge și asigură senzația de sațietate. De asemenea, ele contribuie la menținerea unui microbiom sănătos.
Un microbiom intestinal sănătos este ajută la scăderea lipidelor din sânge (colesterolul) și la reglarea funcției imune

Ouăle

Chiar dacă ouăle au un conținut ridicat de grăsimi, cercetările arată că nu afectează nivelul colesterolului din sânge, la fel ca și grăsimile saturate. De fapt, s-a constatat că persoanele care consumă multe ouă (aproximativ șapte pe săptămână) au avut un risc de accident vascular cerebral redus cu 12% comparativ cu cei care consumă mai puține ouă (mai puțin de două pe săptămână).

Verdețurile

Verdețurile, cum ar fi spanacul, ștevia și loboda conțin mult fier. Acesta este benefic pentru formarea globulelor roșii. De asemenea, betacarotenul (pigmenții care acționează ca antioxidanți) ajută la menținerea vederii sănătoase, a oaselor, a dinților și a pielii.

Conopida și broccoli

Legumele cum ar fi broccoli conopida, varza de Bruxelles si ridichile, sprijina procesele naturale de detoxifiere ale organismului. Avem enzime de detoxifiere sau sisteme chimice în celulele noastre (în special în ficat), iar activitatea acestor enzime este susținută de prezența substanțelor specifice găsite numai în aceste legume
Aceste legume sunt deosebit de benefice pentru femei, deoarece acestea ajută la menținerea nivelului de estrogen și la înlăturarea cancerelor cu cauze hormonale, cum ar fi cancerul mamar, ovarian, endometrial (uterin).

Uleiul de măsline extra virgin

S-a dovedit că acesta ajută la reducerea inflamațiilor, la scăderea tensiunii arteriale și la reducerea nivelului de zahăr din sânge.
Uleiul de măsline extra virgin este benefic pentru sistemului cardiovascular, ceea ce este deosebit de important în zilele noastre, având în vedere faptul că bolile cardiace sunt ucigașul numărul unu.

Peștele gras

Faceți din peștele gras, cum ar fi somonul sălbatic, heringul, macrou și sardinele, o parte din dieta dumneavoastră săptămânală. Acesta este benefic pentru sănătatea creierului, deoarece conție acizi grași omega-3 și DHA (acid docosahexaenoic), care alimentează creierul și previne pierderea memoriei și apariția depresiei.

Cartofii dulci

Cartofii dulci, care sunt plini de vitamina A, potasiu și fibră.
este recomandat să mâncăm cel puțin trei până la cinci porții pe săptămână, în mod ideal în locul altor alimente care conțin amidon, cum ar fi orezul, pâinea și cerealele.

Produse alimentare fermentate

O dieta bogata în alimente fermentate furnizează bacterii bune pentru menținerea intestinului sanatos. Acest lucru este deosebit de important pe măsură ce îmbătrânim, când microflora noastră tinde să piardă diversitatea și varietatea de bacterii.
O microfloră mai diversificată este asociată cu efecte anti-obezitate și pare să protejeze împotriva infecțiilor și a bolilor autoimune. În mod ideal, trebuie să aveți cel puțin o porție de alimente fermentate zilnic.

Ceapa, usturoiul, arpagicul și prazul

Ceapa, usturoiul, arpagicul și prazul fac mai mult decât doar să imprime un miros plăcut pentru mâncăruri. Aceste plante conțin un compus cunoscut ca organosulf. Acesta ajută la procesul de detoxifiere a organismului. Un studiu publicat în Jurnalul American de Nutriție Clinică, sugerează că o dietă cu ceapă și usturoi poate ajuta la scăderea riscului de îmbolnăvire. Adăugați usturoi și ceapă tocată în cartofii prajiti, salate și supe, pentru a combate bolile.

Cafeaua

Veste bună: Nu trebuie să renunțați la obișnuința de a bea cafea. Bucurați-vă de o cană de cafea! Cu moderatie este de fapt bună pentru sănătatea dumneavoastră. De fapt, multe cercetări au legat consumul de cafea de un risc scăzut de cancer, boli cardiovasculare, demență, boli hepatice și chiar diabet.

Ceaiul

Ceaiul de toate felurile – verde, negru, alb – a fost mult timp recunoscut pentru beneficiile sale pentru sănătate datorită compușilor antioxidanți și antiinflamatori.
Consumul de ceai negru a fost legat de densitatea osoasa îmbunătățită la femeile mai în vârstă în numeroase studii. Ceaiul verde, a fost demonstrat că, reduce riscul de cancer de sân și alte tipuri de cancer.

Iaurtul grecesc

Este plin cu proteine și are un conținut scăzut de carbohidrați și zahăr. De fapt, un recipient de 170 de grame de iaurt grecesc fără grăsimi conține 17 grame de proteine – aproape 40 la sută din doza zilnică recomandată pentru femei și aproximativ 30 la sută pentru bărbați.

Semințele de chia

Semințele de chia sunt bogate în acizi grași omega-3 sănătoși pentru inimă. Aceasta ajută și la susținerea sănătății creierului, reduce grăsimea burtă și stimulează producerea de colagen, benefică pielii pielii. Din moment ce ele sunt în esență fără aromă, sunt foarte ușor de adăugat la orice fel de mâncare. se pot adăuga în piureuri, sucuri sau iaurt.

Prunele

Prunele conțin antioxidanți puternici care luptî împotriva radicalilor liberi din organism.
Radicalii liberi din mediul înconjurator pot provoca leziuni ale celulelor noastre, modificandu-le aspectul sau funcția și pot duce la cancer.

Avocado

Acest fruct verde cremos este încărcat cu vitamine și minerale, inclusiv vitaminele C, K, B, E și A, precum și fibre și grăsimile sănătoase. De asemenea, conține o cantitate mare de potasiu – chiar mai mult decât o banană. Potasiul ajută la scăderea tensiunii arteriale prin eliminarea efectelor negative ale sării din organism, cu cât mai mult potasiu consumați, cu atât mai mult sodiu pierdeți prin urină.

Fructele de pădure

Zmeura, căpșunile, murelele și afinele conțin antioxidanți numiți polifenoli, care țin bolile la distanță.

Semințele de cânepă

Semințele de cânepă sunt bogate în nutrienți, în special grăsimi sănătoase pe care corpul nostru nu le poate produce singur.

Cacao

Iubitori de ciocolată, bucurați-vă! Ciocolata neagra realizata din 70% sau mai mult cacao este o sursă importantă de magneziu, care menține sistemul imunitar sănătos.

Uleiul de cocos

Atunci când este consumat în mod moderat (aproximativ una până la două linguri pe zi), uleiul de nucă de cocos este bun pentru inimă. Grăsimile saturate din uleiul de cocos sunt diferite de cele din sursele animale. Uleiul de nucă de cocos este, de asemenea, o sursă excelentă de vitamina E.

Curcumă

Acest condiment previne bolile de inimă, Alzheimer și cancer, precum și prevenirea depresiei și a artritei. Curcumina – ingredientul activ în turmeric – este ceea ce conferă acestui super-condiment puterile sale de combatere a afecțiunilor de diferite feluri.

Ovăzul

Când vine vorba de cereale integrale, nu există ceva mai sănătos decât ovăzul. Acesta reglează nivelul de zahăr ți de grșsimi din sânge.

Ciupercile

Ciupercile sunt o sursă minunată de nutrienți, în special vitamina D, care contribuie la menținerea oaselor sănătoase. Ciupercile mențin celula nervoasă sănătoasă ți previn îmbătrânirea.

Citește și:Dieta detoxifiere de primăvară

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@redactia.ro
Etichete: