Redactia.ro
Home » Stil de viață » Avocado este cea mai bună alegere pentru o dietă sănătoasă și eficientă. Istoria fructului se scrie din perioada aztecă

Avocado este cea mai bună alegere pentru o dietă sănătoasă și eficientă. Istoria fructului se scrie din perioada aztecă

Avocado este cea mai bună alegere pentru o dietă sănătoasă și eficientă. Istoria fructului se scrie din perioada aztecă

Fructele de avocado sunt o sursă bogată de acizi grași esențiali, însă beneficiile pe care acest fruct le are pentru sănătate izvorăsc din numeroasele proprietăți nutriționale pe care le are.

Oamenii de știință au descoperit că beneficiile aduse de consumul fructului de avocado au rol de protecție împotriva bolilor cardiovasculare, în lupta cu greutatea este un aliment de bază recomandat de toți nutriționiștii și chiar îmbunătățește abilitatea organismului de a absorbi în parametri optimi nutrienții importanți din hrană.

Avocado, ingredientul cheie din dieta ta sănătoasă

Avocado este un ingredient comun în meniurile restaurantelor din întreaga lume. Poate fi folosit nu numai  pe pâine prăjită și tacos, ci și în înghețată, smoothie-uri, hummus și chiar sos de paste.

Până în 1989 în America consumul de avocado era de doar apoximativ 1,1 kg pe cap de locuitor, iar până în 2014 la ultimul studiu făcut consumul a ajuns la 7 kg pe cap de locuitor. Azi fructul a ajuns în toată lumea cunoscut mai ales pentru beneficiile lui pentru sănătate.

Avocado, alături de nuci, ulei de măsline și ulei de canola, are un conținut bogat de grăsimi monosaturate dar deține și alți nutrienți precum vitamina B, vitamina E, vitamna C, fibre și chiar conținut mai mare de potasiu decât bananele.

Istoria unei nebunii alimentare sănătoase

Cu toate astea, cu mult înainte ca fructele verzui să devină un produs alimentar sănătos cunoscut peste tot în lume, istoria avocadoului a fost păstrată în America cu aproximativ 10.000 de ani în urmă.

Se presupune că numele de avocado provine din limbajul aztec, pe atunci fructul verzui era numit ahuacatl care făcea referire la forma acestuia.

Când coloniile spaniole au ajuns în America și au descoperit fructul, însăși soldatul și poetul spaniol Garcilazo de la Vega a descris fructul drept „delicios și foarte sănătos pentru bolnavi” potrivit unui articol publicat în 1.605.

Garcilazo avea dreptate încă de atunci pentru că avocado este acum văzut ca o sursă a grăsimii dietetice sănătoase monosaturate. Grăsimile monosaturate sunt bune pentru sănătate în multe feluri, cum ar fi reducerea nivelului de colesterol nociv și alimentarea cu grăsimi bogate în vitamina E, care promovează o alimentație sănătoasă, un sistem imunitar bine pus la punct, dar și alte beneficii.

Cum puteți obține beneficii fructului pentru sănătate?

Toast-ul de avocado a devenit o modalitate la modă de a consuma fructele cu unt din SUA, dar există multe alte modalități de a include fructul în dieta ta zilnică.

„Uleiul de avocado cred că devine mai ușor de găsit în magazinele alimentare și mai obișnuit ca tip de ulei utilizat în gătit ori ca ingredient într-o salată preparată în casă, iar acest ulei conține grăsimi mai sănătoase decât un ulei de floarea soarelui” , a spus Jenna Stangland, o cunoscută nutriționistă din SUA.

Este ceva obișnuit să faci diferite combinații de fructe, iaurt și cuburi de gheață în smoothie-uri, dar adăugând și avocado acesta adaugă o cremozitate aparte, plus o grăsime sănătoasă care s-ar putea să nu fie într-un smoothie obișnuit.

Cu toate acestea, deoarece avocado are un conținut ridicat de calorii, trebuie să avem grijă la dimensiunea porțiilor. De exemplu, adăugarea unei jumătăți de avocado într-o salată adaugă 117 calorii la masa ta. Doar a pune un strat de avocado pe pâine prăjită se pare că este vorba despre o porție.

 

Loading...