Redactia.ro
Home » Știri » Cresc tarifele în România la Uber și Taxify

Cresc tarifele în România la Uber și Taxify

Cresc tarifele în România la Uber și Taxify

Costurile în creştere cu combustibilul afectează în egală măsură companiile tradiţionale de taximetrie. Cât şi şoferii care aleg să îşi folosească maşinile personale pentru a-şi rotunji veniturile făcând curse Uber și Taxify. Strategia găsită pentru rezolvarea acestei probleme diferă de la o companie la alta. Scopul este acelaşi: creşterea profitabilităţii.

Cei de la Uber au decis creşterea tarifelor practicate la orele de vârf, scopul fiind de a încuraja mai mulţi şoferi să preia curse la aceste ore. în schimb, Taxify (rebranduită în Bolt) am decis să concureze reducând cu 15% tarifele cerute la orele de vârf vârf în capitală.

Citește și: Protest taximetriști în Piața Victoriei. Ce revendicări au transportatorii

Potrivit strategie Uber, orele de vârf sunt definite ca fiind între orele 07:00-10:00 (luni-vineri). 16:00-19:00 (luni-joi) şi între orele 13:00-19:00 (vineri). În aceste intervale tariful curselor UberX creşte de la 1,3 lei/km şi 0,22 lei/minut. La 1,56 lei/km şi 0,26 lei/minut. Totodată, costul minim al unei astfel de curse va creşte de la 10 lei la 12 lei.

Pentru cursele Uber Select şi Uber Green tariful de bază creşte de la 1,65 Lei/km şi 0,28 lei/minut la 1,98 lei/km. Și 0,34 lei/minut. Totodată, costul minim al unei astfel de curse va creşte de la 12 lei la 14,4 lei.

Cei care optează pentru rivalul Bolt am la dispoziţie un tarif de bază de 1,3 lei/km, plus 0,22 lei/minut, cu un cost minim al cursei de 9 lei. p=Pentru cursele superioare/confortabile tariful de bază este de 1,65 lei/km plus 0,28 lei/min, costul minim al cursei fiind de 12 lei.

Uber şi Taxify ar putea fi interzise

Firmele de car-sharing Uber şi Taxify sunt la un pas de a fi interzise, conform unui proiect de ordonanţă de urgenţă a Guvernului. Aplicaţiile de taxi nu sunt încă vizate. Cel puţin aşa prevede un proiect de ordonanţă de urgenţă pus în dezbatere publică de Ministerul Dezvoltării Regionale, document care prevede că şoferii care prestează activităţi de car-sharing pot fi amendaţi de fiecare dacă când sunt prinşi în trafic.

Ordonanţa vine ca urmare a protestelor făcute de transportatori în ultimele săptămâni. Care au avut mai multe solicitări, între care şi interzicerea aplicaţiilor prin care românii îşi pot comanda un taxi. Chiar dacă acestea din urmă nu sunt interzise momentan. Reprezentanţii acestora afirmă că, aşa cum arată în prezent, proiectul de act normativ le blochează indirect activitatea.

„Clever susţine reglementarea aplicaţiilor, având în vedere că vorbim de o industrie nouă generată de evoluţia tehnologică, o industrie care eficientizează şi creşte calitatea transportului. Însă, ordonanţă de urgenţă în formă actuală nu urmăreşte acest aspect şi va afecta peste 2,5 milioane de români. Prin interzicerea aplicaţiile de mobilitate. Actul normativ pus în dezbatere publică nu poate să rezolve toate problemele ridicate atât de industria taximetriei cât şi de pasageri”. A explicat, pentru „Adevărul”, Anca Gherle, Public Affairs Manager Clever.

Citește și: Mașini care nu vor mai avea voie să circule în România din aprilie

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@redactia.ro
Etichete: