Redactia.ro
Home » Stil de viață » Dieta Atkins – cum funcționează și cât poți slăbi

Dieta Atkins – cum funcționează și cât poți slăbi

Dieta Atkins - cum funcționează și cât poți slăbi

Dieta Atkins are o tradiție de peste 40 de ani, dieta Atkins este una dintre cele mai folosite diete pentru scăderea în greutate, cu rezultate care se păstrează în timp.

Regimul Atkins se concentrează pe alimentația pe bază de proteine și grăsimi, cu un nivel minim de carbohidrați. Dieta Atkins a fost creată de dr. Robert Atkins pe baza unui studiu referitor la pierderea în greutate.

Cum funcționează dieta ATKINS

În principiu, dieta se bazează pe reducerea drastică a cantității de carbohidrați din alimentație. Asta determină organismul să ardă rezervele de grăsime depozitate sub forma țesutului adipos inestetic.

Astfel, o persoană care ține acest regim, își obține energia din micile bucăți de carbon care rezultă din fragmentarea depozitelor de grăsime. Dieta Atkins presupune patru faze, începand cu un număr redus de carbohidrați și mâncând mai multe proteine progresiv, până când se scade la greutatea dorită.

Cele 4 faze ale dietei Atkins sunt: Inducția, este considerată cea mai restrictivă fază în dieta Atkins, întrucât îți permite să mănânci extrem de puțini carbohidrați. Limita fiind de 20 g pe zi. Continuarea pierderii în greutate, această fază din dieta Atkins, îți permite să adaugi câțiva carbohidrați în dietă, adică mai adaugi 5 g de carbohidrați.

Pre-întreținerea- tranziția de slăbire la greutatea stabilă se face în dieta Atkins prin permiterea organismului să asimileze cu câte 10g mai mulți carbohidrați. Întreținerea permanentă, este ultima fază din dieta Atkins. Aceasta îți permite să selectezi alimente dintr-o mare varietate în timp ce carbohidrații însă se consumă limitat.

În dieta Atkins poți consuma:

Carne de vită, miel,  porc, pui, etc

Pește, somon, păstrăv, etc

Legume, spanac, broccoli, conopidă, morcovi și multe altele

Fructe, mere, portocale, pere, afine, căpșuni, etc

Nuci și semințe, migdale, alune de pădure, semințe, etc.

Lactate bogate în grăsimi, brânză, unt, iaurt, smântână. Uleiuri precum ulei de cocos, ulei de măsline etc.

 

Ce nu poți consuma!

Zahăr: Băuturi răcoritoare, sucuri de fructe, prăjituri, bomboane, înghețată, etc.Cereale: grâu, secară, orz, orezLegume cu conținut mare de cabohidrați: morcovi, fasole, linte, năut, etc

Fructe cu conținut mare de carbohidrați: banane, mere, portocale, pere, struguri

Amidon: Cartofi, cartofi dulci

La lista proteinelor poți adăuga și produsele din soia, dacă îți plac, însă nu este recomandat să înlocuiești complet proteinele animale.

Dieta Atkins nu este ideală pentru vegetarieni.

Ai voie să bei apă plată, o ceașcă de cafea zilnic și ceaiuri neîndulcite, din plante medicinale. Ceaiul verde este și el recomandat. Atenție, daca intentionați să urmați această dietă, vă sfătuim să consultați un specialist nutriționist!

Citește și: Dieta Ana Aslan – Elixirul tinereții. Cum a reușit să trăiască până la 92 de ani

Dieta Rina: Dieta de 90 de zile care te ajută să slăbești până la 20 kg

Etichete: