Redactia.ro
Home » Știri » Dieta pe bază de deficit caloric. Cum se calculează și de ce e atât de important dacă vrei să slăbești? EXCLUSIV

Dieta pe bază de deficit caloric. Cum se calculează și de ce e atât de important dacă vrei să slăbești? EXCLUSIV

Dieta pe bază de deficit caloric. Cum se calculează și de ce e atât de important dacă vrei să slăbești? EXCLUSIV

Sunt multe persoane care vor să scape de kilogramele în plus, mai ales acum că a venit vara și vrem să ne etalăm corpul la mare sau la piscină, însă puțini știu ce este un dificit caloric și de ce avem nevoie să îl calculăm. Astfel că, deficitul caloric înseamnă că oferi corpului mai puține calorii decât este necesar. 

Dieta pe bază de deficit caloric. Cum se calculează

Deși numărul de calorii este esențial, nu toate caloriile sunt la fel pentru sănătate. În cazul în care consumi 500 de calorii la micul dejun mâncând o ciocolată întreagă, aceasta nu este nici pe departe o masă sănătoasă, deoarece nu îți oferă nutrienții de care ai nevoie pentru a funcționa corespunzător, iar deficitul caloric nu va avea loc. În schimb, un mic dejun de 500 de calorii alcătuit din mai multe alimente sănătoase este o alegere mult mai bună.

Pentru majoritatea oamenilor, un deficit de 500 de calorii pe zi este suficient pentru pierderea în greutate și este puțin probabil să afecteze în mod semnificativ nivelul de foame sau de energie. Pentru a crea acest deficit caloric, trebuie să știi de câte calorii ai nevoie tu, personal, pentru întreținerea funcțiilor corpului.

”Slăbitul nu este atât de simplu sau atât de exact ca un calcul matematic pentru că nici noi nu suntem roboți. Ce știm exact este că pentru a da jos 1 kg de grăsime va trebui să ardem 7700 de kcal. Dacă vei avea un deficit caloric de 500 kcal pe zi în mod normal ar trebui să dai jos 1 kg în 16 zile. Bineînteles, asta teoretic, pentru că în realitate lucrurile sunt puțin mai complicate și cifrele pe care le vei vedea pe cântar nu vor fi la fel ca cele de pe hartie.

Uneori e posibil să fie mai mult, asta pentru că pierzi și apă atunci când slăbești, cel puțin în prima perioadă, poate și ceva masă musculară, dacă nu ai un aport suficient de proteină. Alteori e posibil să pierzi mai puțin pe cântar, poate de la retenție de apă, poate de la un atrenament mai greu, ai ars mai puțin fără să îți dai seama, micșorându-se astfel deficitul. Este greu să slăbesti și aici mă refer la pierdere în masă de grăsime, care ar trebui să vă intereseze, nu la pierderea în greutate ce include si altele în afară de grasime, și că ar trebui să va setați obiective realizabile”, a declarat Ana Ioniță în exclusivitate pentru redactia.ro.

Ana Ioniță, despre deficitul caloric: ”Fără deficit caloric slabirea nu se va produce”

De asemenea, consilierul în nutriție, Ana Ioniță, a mai declarat pentru redactia.ro că fără acest deficit caloric nu se va putea produce slăbirea și că toate persoanele, indiferent de dieta pe care o au, trebuie să țină cont de acest lucru.

”O dietă bună trebuie să creeze deficit caloric. Fără deficit caloric slăbirea nu se va produce. O dietă bună trebuie să aibă un bun raport între macronutrienți. Raportul între macronutrienti este în măsură să susțină pe cât posibil energia necesară funcționării optime a organismului. O dietă bună trebuie să ofere libertate deplină în alegerea alimentelor, fără restricționarea anumitor grupe de alimente. Se reduce astfel stresul generat de poftele pentru anumite alimente sau tip de macronutrienți.

O dieta bună trebuie să se integreze facil în orarul zilnic, fără să fii nevoit să faci tot felul de artificii și programări peste zi pentru a te alinia unor reguli arbitrare privind, spre exemplu: ore fixe de masă, anumite alimente la anumite ore, interzis la mancat seara, etc. Dacă totuși ești genul de persoană căreia îi place să facă reserch și ești autodidact, la un click distanță găsești pe Google cum să îți calculezi GI sau Mb”, a declarat Ana Ioniță în exclusivitate pentru redactia.ro.

Etichete: