Veneția a fost, în weekendul trecut, în centrul atenției internaționale, după ce fondatorul Amazon, Jeff Bezos, și partenera sa, jurnalista Lauren Sanchez, au organizat ceea ce presa a numit „nunta secolului”. Departe de ochii publicului, pe insula San Giorgio Maggiore, cu vedere spre Piața San Marco, cei doi și-au rostit jurămintele într-o ceremonie privată, cu sute de invitați celebri, mâncare rafinată și muzică live.
Ceremonie fastuoasă pe insula San Giorgio Maggiore
Jeff Bezos, în vârstă de 61 de ani, și Lauren Sanchez, 55 de ani, au ales să își organizeze nunta simbolică în Veneția, la capătul unei săptămâni întregi de petreceri și evenimente exclusiviste. Ceremonia de vineri seară a fost organizată într-o grădină aparținând unei foste mănăstiri benedictine, într-un cadru care a combinat eleganța cu intimitatea.
Invitații au fost îmbrăcați impecabil, în ținute de gală, iar atmosfera a fost completată de vocea emoționantă a lui Matteo Bocelli, fiul renumitului tenor Andrea Bocelli. Acesta a interpretat piesa „Can’t Help Falling in Love”, celebră prin versiunea lui Elvis Presley. Din depărtare, se puteau auzi ropote de aplauze și uralele celor prezenți, în timp ce Veneția privea de la distanță o nuntă de poveste.
Deși cuplul este deja căsătorit civil în Statele Unite, momentul din Veneția a avut o semnificație aparte, fiind văzut ca o celebrare a iubirii lor în fața lumii și a celor dragi, scrie antena3.ro.
Cină gourmet și tort spectaculos, pregătite de maeștri ai gastronomiei
Meniul serii a fost la fel de spectaculos ca decorul. Cina de nuntă a fost semnată de chef Fabrizio Mellino, celebru pentru restaurantul său cu trei stele Michelin, Quattro Passi, situat pe Coasta Amalfitană. Felul principal, Spaghetti alla Nerano, a fost inspirat dintr-o rețetă de familie, cu dovlecei prăjiți și brânză Provolone del Monaco.
Desertul a fost la înălțimea așteptărilor: o creație cu lămâie, ricotta și pară, pregătită de cofetarul francez Cedric Grolet și de patiseria Sal de Riso. S-au făcut speculații că la eveniment ar fi fost prezent și pizzarul în vogă Ciro Oliva, după ce au fost văzute butoaie cu aluat de pizza din cartierul napolitan Rione Sanita.
Atmosfera mediteraneană a fost accentuată de detaliile culinare atent selecționate, fiecare farfurie reprezentând o poveste despre sudul Italiei.
Lauren Sanchez devine oficial „Bezos”. Apariția care a atras toate privirile
Lauren Sanchez a publicat pe Instagram prima fotografie de la petrecere, în care apare îmbrăcată într-o rochie albă, mulată, cu voal, stând alături de Jeff Bezos, care a purtat un smoking negru cu papion. Fotografia a fost însoțită de o inimă roșie și data „27.06.2025”, marcând astfel simbolic momentul.
Totodată, jurnalista și-a schimbat numele în Lauren Sanchez Bezos, semnalând începutul unui nou capitol în viața ei. Cei doi au fost surprinși zâmbind larg, într-o grădină plină de flori, înconjurați de aproximativ 200 de invitați.
Conform surselor din presă, Sanchez ar fi pregătit 27 de rochii diferite pentru festivitățile organizate în Veneția, toate personalizate și spectaculoase. Rochiile au fost atent alese pentru fiecare eveniment din cadrul săptămânii de petreceri.
Vedete internaționale pe canalele Veneției
Lista invitaților a fost impresionantă. Ivanka Trump, Leonardo DiCaprio, Kim Kardashian, Kendall și Kylie Jenner, Oprah Winfrey, Bill Gates, Tom Brady, Orlando Bloom, Barbra Streisand, Mick Jagger și Elton John sunt doar câteva dintre numele mari care au fost văzute plimbându-se prin oraș sau pe canalele lagunei.
Mulți au ajuns în Veneția cu avioane private, iar iahturile de lux au împânzit apele în jurul insulei. Fiecare apariție a fost atent analizată de presa internațională, iar ținutele au fost vedetele neoficiale ale petrecerii.
Atmosfera a fost una de lux absolut, iar organizarea a fost minuțioasă. Măsurile de securitate au fost discrete, dar ferme, astfel că invitații s-au putut bucura de intimitate.
Un impact economic uriaș pentru Veneția
Potrivit Ministerului Turismului din Italia, cheltuielile directe ale cuplului pentru eveniment au fost estimate la 28,4 milioane de euro. Însă impactul mediatic ar putea aduce orașului venituri indirecte de aproape 900 de milioane de euro. Ministrul Culturii, Daniela Santanchè, a avansat chiar cifra de 950 de milioane.
Jeff Bezos a anunțat că va dona 3 milioane de euro pentru protejarea lagunelor din Veneția, pentru susținerea Universității Internaționale din Veneția și a programelor UNESCO dedicate zonei. Acest gest a fost văzut de autorități ca o dovadă de respect față de patrimoniul orașului.
„Nu de cei care transformă Veneția într-un mini Monte Carlo”, a spus Samuel Silvestri, un comerciant local de 55 de ani. „Această nuntă modelează și imaginea orașului.”
Alain Vanleeuw, antreprenor din Bruxelles, a declarat că și-a programat vizita la Veneția în funcție de data nunții, semn că interesul turistic a fost real și calculat.
Proteste simbolice și critici din partea activiștilor
Totuși, nu toți locuitorii orașului au fost încântați de amploarea evenimentului. Grupul „No space for Bezos” a organizat proteste simbolice sub sloganul „Veneția nu este de vânzare”. Activiștii au acuzat autoritățile că au blocat canale și au restricționat circulația localnicilor pentru un eveniment privat.
„Această nuntă cauzează probleme în oraș, cu închideri de canale și controale din ce în ce mai stricte”, a spus Alice Bazzoli, o tânără activistă de 24 de ani.
În semn de protest, pe clopotnița Campanilei din Piața San Marco a fost proiectat cu laser mesajul „FCK BZS”, un mesaj obscen mascat, adresat lui Bezos.
În ciuda acestor tensiuni, prefectul Veneției, Darco Pellos, a declarat:
„Nu a existat nicio intenție de a bloca orașul.”
El a precizat că evenimentul nu a necesitat măsuri speciale de securitate, peste cele obișnuite în sezonul turistic.
Comparații inevitabile cu nunta lui George Clooney
Veneția a mai găzduit nunți celebre, însă niciuna nu a provocat o asemenea desfășurare de forțe și reacții. În 2014, George Clooney s-a căsătorit tot în acest oraș, dar fără amploarea mediatică și economică generată de Jeff Bezos.
Dacă în cazul actorului totul a fost privit ca un eveniment monden obișnuit, în cazul fondatorului Amazon s-au activat și discuții despre mediu, turism de masă, protecția patrimoniului și echitatea socială.
Greenpeace a criticat evenimentul, susținând că numărul mare de avioane private și luxul excesiv contrastează puternic cu realitatea climatică a Veneției. Organizația a atras atenția că orașul este într-un echilibru fragil și că „se scufundă sub greutatea crizei climatice”.