Redactia.ro
Home » Știri » Mii de oameni au rămas fără locuri de muncă! Care este țara care a trecut la mașini electrice vine cu costuri mari

Mii de oameni au rămas fără locuri de muncă! Care este țara care a trecut la mașini electrice vine cu costuri mari

Mii de oameni au rămas fără locuri de muncă! Care este țara care a trecut la mașini electrice vine cu costuri mari

Industria auto e în proces de tranziție către mașinile electrice, iar în Germania, unde este cea mai mare piață europeană, acest proces nu vine fără costuri.

Mii de oameni au rămas fără locuri de muncă

Din cauza tranziției spre mașini electrice, mii de oameni vor române fără locuri de muncă în Germania. Institutul IFO arată că acest proces afectează mulți oameni din industrie, de care nu va mai fi nevoie după ce majoritatea vehiculelor produse vor fi electrice.

Se pare că guvernele pun presiune pe producătorii auto să renunțe la modelele clasice pe benzină și motorină și să vină pe piață cu modele mult mai prietenoase cu mediul, însă acest lucru înseamnă, de fapt, că mulți oameni din industrie sau care lucrează în domenii conexe își vor pierde slujbele.

Mai mult, Germania are planuri mari. Această țară vrea ca, până în 2030, în țară să fie înmatriculate între 7 și 10 milioane de mașini electrice. Producătorii mari de acolo au deja în portofoliu mai multe modele de acest fel, iar planurile pentru electrificarea altor mărci sunt accelerate.

Trecerea la electrice va afecta mii de joburi

Renunțarea la mașini pe benzină și motorină și trecerea la electrice va afecta mii de joburi în următorii ani, arată Institutul IFO. Datele arată că, până la finalul acestei decade, 75.000 de muncitori germani din sectorul auto se vor pensiona. Dar trecerea la modele electrice va afecta, până-n 2025, nu mai puțin de 178.000 de salariați.

Cei care lucrează în domenii de care depind în mod direct producțiile de motoare pe benzină și motorină sunt primii afactați. Mare parte din ei lucrează pentru producători mari, alții provind de la companii care furnizează diverse piese pentru producția mașinilor clasice.

O astfel de situație din Germania afectează în mod direct România. În țara noastră sunt multe fabrici care lucrează exclusiv pentru industria auto din prima economie a lumii. Pe linie directă, și angajații din România vor fi afectați. Dacă firmele pentru care lucrează rămân fără cereri, atunci nu mai au nevoie de același număr de salariați.

De la nivelul Bruxellesului, tranziția către electrice e încurajată, dar specialiștii susțin că e nevoie de planuri și pentru cei care vor rămâne fără un loc de muncă. Comisia Europeană vrea ca, până în 2030, pe străzi să fie cel puțin 30 de milioane de autovehicule electrice înmatriculate. E o tranziție care presupune costuri. Și nu doar cele referitoare la investiții. Factorul uman, salariatul, e de asemenea afectat.

adsmedia.ro - Ad Network
Mini Narghilea , Tigare electronica Tip Fume Vapes SIKS
Mini Narghilea Electronica Tip Fume Vapes
Kit Banda Led RGB SIKS
Difuzor de aromaterapie si purificator aer SIKS...
Banda dubla adeziva SIKS®, nu lasa urme pe pereti, reutilizabila
Instalatie De Craciun SIKS, Liniara 24 M, 300 LED -uri, Cu 8 jocuri de lumini
Etichete: