Redactia.ro
Home » Știri » Anunţul CFR: Ce se întâmplă cu linia de tren Gara de Nord – Aeroport Otopeni

Anunţul CFR: Ce se întâmplă cu linia de tren Gara de Nord – Aeroport Otopeni

Anunţul CFR: Ce se întâmplă cu linia de tren Gara de Nord - Aeroport Otopeni

CFR a anunţat că a lansat licitaţia pentru proiectul de cale ferată care să lege Gara de Nord de Aeroportul Otopeni.

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări aferente Fazei I – Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București, parte integrantă a proiectului Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti.

Valoarea totală estimată a contractului este de 420.113.085 lei fără TVA, din care 402.711.085 lei pentru execuţia lucrărilor şi 17.402.000 lei fără TVA pentru servicii de proiectare, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri de Coeziune şi Buget de Stat, aferente cadrului financiar 2014-2020.

Obiectul contractului cuprinde construirea unei căi ferate duble în lungime de 2,95 km, un viaduct de 1,52 km care traversează DN1, 3 podete, instalaţie de centralizare electronică şi o statie de călători la terminalul T1.

Durata contractului este de 14 luni, din care 2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie, la care se adaugă 60 de luni perioadă de garanţie.Termenul limită pentru primirea ofertelor este 25.03.2019, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.

Având în vedere că termenul limită pentru primirea ofertelor este de 25 martie, şansele ca trenurile să circule de la Gara de Nord la Aeroport în iunie 2020, în perioada Euro 2020, sunt minime.

Ce spunea ministrul Transporturilor despre linia de tren Gara de Nord – Aeroport Otopeni

Anul trecut, ministrul Transporturilor de la vremea respectivă, Lucian Şova, dădea asigurări că se va putea merge direct cu trenul din Bucureşti la aeroport la Euro 2020.

Tren vom avea cu siguranţă; metrou, foarte probabil nu”, a spus Lucian Şova, după conferinţa de prezentare a bilanţului mandatului său la 6 luni, întrebat dacă până la Campionatul European (de fotbal) din 2020 va fi asigurat transportul suporterilor de la Aeroportul Otopeni spre Gara de Nord.

A fost găsită soluţia – deocamdată, la nivel informal – de a se devia de la linia ferată Bucureşti-Otopeni, cu supratraversarea DN1 şi apoi continuarea liniei, pe piloni, până la etajul 1 al terminalului de pasageri din Aeroportul Otopeni.

Studiul de fezabilitate va fi gata peste două luni, şi le-am sugerat celor de la CFR SA să construiască partea de linie ferată în regie proprie (iar pasajul să fie scos la licitaţie), astfel încât înainte de Campionatul European să existe această legătură pe calea ferată.

Va fi totul gata înainte de 2020, cu siguranţă”, a spus Lucian Şova.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@redactia.ro
Etichete: