Home » Stil de viață » Inedit » Ce limbă vorbeau, de fapt, oamenii de Neanderthal? Ne seamănă mai mult decât am fi crezut

Ce limbă vorbeau, de fapt, oamenii de Neanderthal? Ne seamănă mai mult decât am fi crezut. Iată detaliile!

Ce limbă vorbeau, de fapt, oamenii de Neanderthal?

Oamenii de Neanderthal, strămoșii noștri îndepărtați, au fost mereu o enigmă în ceea ce privește modul lor de comunicare. Cum nu avem fosile care să vorbească și nu s-a inventat înregistrarea vocală în acele vremuri îndepărtate, cercetătorii au fost nevoiți să speculeze cu privire la abilitățile lingvistice ale oamenilor de Neanderthal. Cu toate acestea, un studiu recent realizat de un lingvist de la Universitatea din Sevilla aduce lumina asupra acestui subiect, oferind indicii prețioase despre limba vorbită de acești strămoși, potrivit Playtech.

Ne seamănă mai mult decât am fi crezut

Conform autorului studiului, Antonio Benítez-Burraco, relatează sursa citată, limbile vorbite de oamenii de Neanderthal erau, cel mai probabil, asemănătoare cu limbile noastre moderne, dar mai puțin complexe structural și mai puțin flexibile funcțional. Această concluzie a fost obținută prin intermediul unei analize multidisciplinare care a combinat dovezi anatomice, sociale, culturale, cognitive, de mediu și genetice.

Unul dintre argumentele prezentate se referă la tractul vocal al oamenilor de Neanderthal, care se aseamănă foarte mult cu cel al oamenilor moderni. Aceasta sugerează că acești strămoși erau capabili să producă sunete similare nouă și, prin urmare, să comunice folosind cuvinte și propoziții.

Un alt indiciu important îl reprezintă auzul lor, care era similar cu cel al oamenilor moderni. Acest aspect indică faptul că oamenii de Neanderthal aveau capacitățile necesare pentru o comunicare vocală complexă. Auzul este unul dintre elementele esențiale pentru percepția și interpretarea sunetelor limbajului, așadar similaritatea în acest domeniu susține teoria conform căreia oamenii de Neanderthal posedau abilități lingvistice.

Cu toate acestea, forma cavității craniului oamenilor de Neanderthal ne oferă alte informații interesante. Conform studiului, creierul acestor strămoși era mai puțin „globular” decât al nostru. Aceasta ar putea însemna că regiunea creierului responsabilă de procesarea limbajului, numită talamus, nu era la fel de proeminentă la oamenii de Neanderthal. Această descoperire a condus la speculații că aceștia erau mai puțin capabili de „gândire transmodală”, adică de capacitatea de a combina diferite concepte pentru a crea structuri lingvistice complexe.

În plus, relativitatea simplității uneltelor descoperite în rămășițele oamenilor de Neanderthal sugerează că aceștia nu au împărtășit capacitatea noastră de „gândire ierarhică”. Acest lucru ar putea indica faptul că nu erau capabili să construiască fraze sau propoziții complicate, potrivit aceleași surse citate.

Sursa foto: historia.ro