Redactia.ro

Parizerul pe care Piedone îl consideră cel mai sănătos din România: „Am văzut cum se face și ce conține”

Parizerul preferat al lui Piedone

Cristian Popescu Piedone, șeful Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a făcut un anunț neașteptat, dar bine primit: există un parizer pe care îl putem consuma fără griji. Declarația vine în urma unei inspecții directe la o fabrică de procesare a cărnii din județul Tulcea, unde a urmărit întregul proces de fabricație al unui produs românesc tradițional, dar deseori privit cu suspiciune – parizerul.

Într-un podcast recent, Piedone a vorbit deschis despre cum se produce parizerul la această unitate din Tulcea, despre standardele de igienă și despre calitatea ingredientelor folosite. Cu un ton direct, dar și cu o abordare apropiată de public, șeful ANPC a transmis un mesaj clar: există produse procesate corect, chiar și în categoria mezelurilor, care pot fi consumate cu încredere, dacă provin din surse verificate și respectă toate normele.

Ce a văzut Piedone în fabrica de parizer de la Tulcea

Inspecția la fabrica din Tulcea a fost una completă. Cristian Popescu Piedone a participat la întregul proces de producție, de la materia primă până la produsul final ambalat. A cerut detalii despre ingrediente, a analizat condițiile de igienă și a observat chiar și aspecte aparent minore, dar relevante, cum ar fi temperatura de procesare și procedura de dezinfecție.

Una dintre observațiile care l-au impresionat cel mai mult a fost utilizarea gheții în timpul amestecării compoziției. „Am observat cum se pune inclusiv gheață pentru că, în timpul amestecării, se încingea carnea”, a relatat Piedone. A adăugat apoi că respectarea pașilor tehnologici și utilizarea echipamentelor adecvate fac diferența între un produs sigur și unul care poate ridica semne de întrebare.

Condițiile din unitate i-au lăsat o impresie bună. Vestiarele personalului, fluxul de intrare în spațiile de producție, echipamentele de protecție, totul părea în ordine.

„Am ajuns la produsul finit. Bă, tată, dar e bun. Raportat la procesul tehnologic de fabricație acordat la produsul finit, felicitări! Respectați consumatorii, respectați fluxul tehnologic, am văzut vestiarele, am văzut dezinfecția personalului care intră în procesul de fabricare sau tranșare, am văzut echipamentele, am văzut aditivii care se găsesc și în laborator, și în produsul finit”, a declarat Piedone, potrivit romaniatv.net.

Mesajul transmis este clar: nu toate mezelurile sunt periculoase, iar unele produse pot fi consumate cu încredere, dacă sunt fabricate în unități care respectă toate normele legale.

Parizerul care trece testul gustului și al sănătății

Deși parizerul este deseori asociat cu ideea de aliment procesat, plin de aditivi, conservanți și ingrediente de calitate îndoielnică, șeful ANPC vine cu o perspectivă diferită. El nu doar că a asistat la producerea lui, dar l-a și gustat. „Vedeți, dragi consumatori, ăsta e parizerul!”, a spus Piedone, după ce a testat produsul finit în fabrică.

În același podcast, Cristian Popescu Piedone a făcut o remarcă interesantă despre raportul calitate-preț. A subliniat faptul că nu întotdeauna un produs scump înseamnă automat unul bun. „Nu. Asta și spuneam. Am întâlnit cazurile în care cel mai scump Vadu a fost cel mai prost. Parizerul de Tulcea este cel mai gustos”, a precizat șeful ANPC.

Această observație vine să combată ideea că doar produsele premium sunt sigure. De fapt, calitatea ține de controlul ingredientelor, de procedurile urmate și de responsabilitatea producătorului, nu de prețul afișat pe ambalaj. În cazul de față, Piedone indică parizerul din Tulcea ca fiind un exemplu pozitiv, atât din punct de vedere gustativ, cât și în ceea ce privește siguranța alimentară.

Este o poziție care poate schimba percepția publicului asupra mezelurilor, cu condiția ca mesajul să fie susținut de controale constante și de transparență în ceea ce privește etichetele și proveniența produselor.

Ce riscuri alimentare există și cum le putem evita

Cristian Popescu Piedone nu a evitat subiectele sensibile. A vorbit despre riscurile alimentare din România și despre nivelul de siguranță perceput în acest moment. Potrivit declarației sale, chiar și cu toată munca de control și prevenție, România nu este la un nivel perfect în acest domeniu. „Nota șapte, dar una indulgentă”, a spus el, referindu-se la gradul de siguranță alimentară din țară.

A explicat că, din păcate, nu toate produsele de pe rafturi respectă standardele și că uneori consumatorii sunt induși în eroare de ambalaje frumoase sau de prețuri mari. În realitate, un produs ieftin, dar fabricat într-o unitate controlată, poate fi mai sigur decât unul comercializat ca fiind premium, dar care nu respectă toate regulile.

Piedone atrage atenția asupra importanței controlului și implicării autorităților, dar și a atenției din partea consumatorului. Nu este suficient să ne bazăm doar pe reclame sau pe aparențe. Citirea etichetelor, verificarea termenului de valabilitate, dar și alegerea producătorilor cunoscuți pot face diferența.

Pentru produsele din carne, aspectele esențiale țin de compoziție, dar și de lanțul de distribuție. Un parizer ambalat corect, transportat în condiții de temperatură adecvată și vândut într-un spațiu autorizat, este mult mai sigur decât unul găsit în comerțul ambulant sau în magazine care nu respectă regulile.

Cum recunoști un local nesigur în 30 de secunde

Dincolo de fabrica vizitată, Cristian Popescu Piedone a venit și cu un sfat practic pentru consumatorii care iau masa în oraș. A povestit în podcast un exercițiu simplu, dar foarte eficient, pentru a evalua rapid nivelul de igienă dintr-un local.

„Prima oară, că faci sau nu faci, te duci la toaletă. Cum e toaleta, așa e și bucătăria”, a spus directorul ANPC.

Mesajul e simplu: dacă toaleta este murdară, lipsită de săpun, hârtie sau igienizare, e foarte probabil ca nici în bucătărie lucrurile să nu stea mai bine. De aceea, un control rapid făcut de client poate fi primul semnal de alarmă.

Este un obicei la care Piedone spune că ține mult și pe care îl recomandă oricui. Nu e nevoie de studii de specialitate ca să îți dai seama dacă un loc își respectă clienții. Iar dacă primele semne sunt negative, cel mai bine e să pleci.

Pe lângă sfatul despre toaletă, șeful ANPC a subliniat că oricine poate semnala nereguli. Aplicațiile de sesizări online, apelurile la ANPC și simpla atenționare a angajaților pot face diferența. Totul este să nu fim indiferenți.

adsmedia.ro - Ad Network
Motocoasa Electrica Cu Acumulator
Cantar Smart Cu Aplicatie
Lampa Solara LED SIKS Cu Telecomanda
Lanterna de cap LED SIKS, Profesionala, Incarcare USB
Ghirlanda Luminoasa Decorativa SIKS
Feliator multifunctional EDAR® manual, 8 setari de grosime, alb/gri
Etichete: