Redactia.ro
Home » Știri » Ce alimente s-au scumpit cel mai mult în luna septembrie

Ce alimente s-au scumpit cel mai mult în luna septembrie

scumpiri

Toamna a venit cu noi scumpiri la alimentele de bază. Zahărul, roșiile şi lămâile sunt alimentele care s-au scumpit cel mai mult în luna septembrie a acestui an, faţă de luna precedentă, în timp ce cartofii, ceapa şi făina s-au ieftinit.

Potrivit datelor furnizate de Consiliul Concurenţei, pe baza datelor din Monitorul Preţurilor pentru alimente, o aplicaţie lansată anul trecut de autoritatea de concurenţă, zahărul este alimentul care s-a scumpit cel mai mult în luna septembrie, faţă de luna august, respectiv cu 14%.

Astfel, un kilogram de zahăr a costat, în medie, 3,60 de lei în perioada 1-14 septembrie, faţă de 3,15 lei pe kilogram, cât a fost în august. Experții cred că acest aliment se află în topul scumpirilor, deoarece este la mare căutare în această perioadă. Gospodinele îl folosesc mult pentru a pregăti gemuri și dulcețuri pentru iarnă.

Pe locul doi în topul scumpirilor se află roşiile, de asemenea folosite pentru conservele de iarnă. Un kilogram de roşii a costat, în medie, în luna septembrie 5,86 de lei, cu 2,58% mai mult decât în august. Și lămâile s-au scumpit în septembrie, cu 2,58%, de la 8,25 lei pe kilogram, la 8,46 lei. Scumpiri au cunoscut şi merele (1,72%) şi salamul (1,69%).

Pe de altă parte, potrivit aceluiași raport, cartofii au avut cea mai mare scădere de preţ, cu 6,64%. S-au mai ieftinit ceapa (cu 5,74%), făina (cu 4,74%), mălaiul (2,23%) uleiul (0,24%), laptele de vacă (0,30%) şi untul (0,07%).

Cum funcționează Monitorul Preţurilor

Consiliul Concurenţei a lansat Monitorul Preţurilor produselor alimentare în luna octombrie 2019. Platforma on-line, care poate fi descărcată sub formă de aplicație pe telefon, permite consumatorilor să afle prețurile practicate de diferite magazine.

De asemenea, permite consumatorilor să identifice magazinele din zona în care se află și magazinele în care sunt disponibile produsele pe care doresc să le achiziţioneze. Principalul scop al aplicaţiei este creşterea concurenţei pe piaţa alimentelor şi ieftinirea produselor, scrie Agerpres.