Redactia.ro
Home » Stil de viață » Topul alimentelor care provoacă dependență

Topul alimentelor care provoacă dependență

alimente care dau dependenta

Este binecunoscut faptul că alcoolul și drogurile dau dependență, însă trebuie să fim conștienți că aceasta poate fi cauzată și de anumite produse alimentare cu potențial nociv.

În dorința de a crea un adevărat lanț al adicțiilor și, implicit, al consumului, marile companii producătoare din industria alimentară adaugă în compoziția alimentelor substanțe chimice care stimulează producția de hormoni ai plăcerii în creier la fel ca substanțele interzise.

Când vine vorba de anumite mâncăruri, oamenii ajung să se confrunte cu o serie de probleme, precum pofte nestăpânite, probleme de greutate, imposibilitatea de a slăbi sau trezitul în timpul nopții pentru a-și satisface foamea.

Brânza, ciocolata și chipsurile dau dependență la fel ca un drog

În topul alimentelor care provoacă dependență este ciocolata. Aceasta conține atât zahăr, cât și grăsimi, și stimulează zonele din creier responsabile cu plăcerea. Ciocolata este cel mai frecvent poftit aliment de către femei, fiind descris adesea ca pe un remediu pentru anxietate și depresie.

Laptele și brânza sunt alte alimente aflate în top, care au fost studiate pentru efectele lor care dau adicție. Brânzeturile conțin grăsime, colesterol și o substanță numită casomorfină, care poate activa aceiași receptori ai creierului ca opiaceele, rezultatul fiind eliberarea de dopamină și o poftă greu de ținut în frâu. De asemenea, proteinele din lactate sunt dizolvate în peptide. Acestea fac parte dintr-o familie de agenți activi care provoacă dependența.

Iubitorii de gustări sărate poftesc instant la deschiderea unei pungi uriașe cu chipsuri sau la vederea într-un bol a acestor felii extrem de subțiri de cartofi prăjiți. Chipsurile intră în categoria alimentelor care dau dependență, deoarece cresc rapid nivelul de energie. Însă această energie se consumă rapid, iar consumatorul simte nevoia să mănânce din ce în ce mai multe chipsuri.

Cum poate fi combătută dependența alimentară

Dacă dependența alimentară ajunge în punctul în care poate avea efecte negative asupra sănătății (kilograme în plus, colesterol crescut, acnee etc.), este recomandat să fie întocmită o listă cu efectele pozitive și negative ale alimentelor care sunt consumate regulat. Cu o motivație bună și citind lista de fiecare dată când există dorința de a consuma un anumit produs, dependențele pot fi mai ușor de depășit.

De asemenea, pot fi evitate tentațiile dacă nu mergeți la cumpărături pe stomacul gol. Printre rafturi, veți fi asaltat de pofte și veți cumpăra inclusiv alimentele pe care încercați să le evitați.

Nu renunțați complet la alimentul favorit. Dacă vă place foarte mult ciocolata, nu o eliminați complet din alimentație, dar răriți consumul. În loc să mâncați zilnic, este recomandat ca o dată pe săptămână să consumați 3-4 pătrățele pe post de gustare. Alegeți o ciocolată neagră cu cel puțin 50% cacao, pentru a beneficia de magneziul din compoziție.

Cea mai bună metodă de a scăpa de tentația alimentară este înlocuirea alimentului care provoacă dependență cu o variantă mai sănătoasă. Dacă vă plac chipsurile, preparați cartofi acasă, la cuptor. Curățați și tăiați doi cartofi în sferturi, pe lung, pulverizați puțin ulei peste ei. Se prepară prin coacere la cuptor, iar la final se adaugă sare și condimente.

Loading...