Redactia.ro
Home » Homepage » Bucureștenii primesc 9.000 de lei de la Primărie. Află dacă te regăsești pe listă

Bucureștenii primesc 9.000 de lei de la Primărie. Află dacă te regăsești pe listă

Firea

Gabriela Firea vrea să combată poluarea din Capitală cu vouchere. Primarul general a promis că va oferi din bani publici vouchere în valoare de 9.000 de lei bucureștenilor care doresc să își înlocuiască mașinile vechi și care poluează cu altele noi. Ei le pot înlocui, de asemenea, cu televizoare și frigidere.

Proiectul de hotărâre inițiat de Firea a intrat pe ordinea suplimentară de zi a ședinței Consiliului General al Municipiului București (CGMB) de miercuri, 29 ianuarie. În el se menționează că 5.000 de bucureșteni vor primi vouchere ca să își înlocuiească mașinile vechi, în perioada 2020-2021.

„Propun astăzi Consiliului General încă un proiect de hotărâre pentru îmbunătăţirea calităţii aerului în Capitală, etapa a doua a programului prin care urmărim eliminarea din traficul bucureştean a maşinilor cu grad ridicat de poluare.

Prin acest proiect, care se va derula in perioada 2020-2021, vom acorda 5.000 de stimulente financiare, în valoare de 9.000 de lei fiecare, bucurestenilor care locuiesc in centrul orasului, în schimbul casării unui autovehicul non euro, euro 1 sau euro 2”, a declarat Primarul Bucureştiului, Gabriela Firea.

Firea, anunțul de ultimă oră despre taxa OXIGEN. Ce trebuie să știe șoferii bucureșteni

Valoarea unui eco-voucher ar urma să fie 9.000 de lei. Locuitorul Capitalei ar putea intra în posesia acestui tichet valoric dacă, în schimb, își predă mașina cu normă de poluare non-euro, Euro 1 sau Euro 2.

Acest program arată ca o continuare a programului similar derulat de PMB în 2018-2019, când s-au acordat, de asemenea, eco-vouchere. De aceasta data, însă, vor avea prioritate la obținerea eco-voucherelor bucureștenii care locuiesc în centrul orașului, în Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA).

Eco-voucherele vor putea fi utilizate pentru achiziţionarea de autoturisme noi cu norma de poluare care să asigure un nivel redus de emisii – Euro 6, non-diesel, electrice sau hibride, alte mijloace alternative de locomoţie noi, non-diesel sau electrice, obiecte electrocasnice cu clasa energetică superioară (aparate frigorifice, maşini de spălat rufe/vase, uscător de rufe, aparate de aer condiţionat, plite electrice, cuptoare electrice, aspiratoare) sau electronice (televizoare, DVD player, Blue-Ray player, staţii de lucru, monitoare pentru staţii de lucru, laptop, tablete, imprimante laser/inkjet).

Prevederile proiectului vor fi aplicate persoanelor fizice sau familiilor care deţin în proprietate un singur autoturism poluant din categoria non-Euro, Euro 1 sau Euro 2.

Poluare excesivă în București

În ultimele luni, străzile din București nu au fost aspirate de praf și spălate, relatează Green Report. Operatorii de salubritate au încetat să mai facă acest lucru, în baza unei normative naționale din 1973, deși clima s-a schimbat mult de atunci.

Contractele cu operatorii de salubritate prevăd că pe timp de iarnă au loc activități de deszăpezire, numai că, între timp, clima s-a schimbat atât de tare încât în această iarnă abia au căzut câțiva fulgi, iar temperaturile au fost constant în jur de 10-15 grade.

Potrivit sursei citate, primăriile încheie contractele de salubritate în baza unei normative naționale din 1973.

„Normativul unic republican pentru activitatea de salubrizare a localităților” prevede că firmele desfășoară, în toate sectoarele, operațiuni pentru combaterea prafului în perioada 1 martie – 1 noiembrie. După această perioadă, teoretic începe iarna și au loc acțiuni specifice sezonului rece.

În perioada caldă, au loc acțiuni de măturare, aspirare și spălare a străzilor. De obicei, o mașină de aspirat adună în șase ore trei tone de praf, iar în lipsa acestui serviciu (pe lângă alte cauze) nivelurile de PM10 și PM2,5 sunt foarte ridicate”, precizează Green Report.