Redactia.ro
Home » Stil de viață » Florin Bălănică, medicul care a slăbit 100 de kilograme, dar nu crede în diete: „Cuvântul ar trebui scos din dicționar”

Florin Bălănică, medicul care a slăbit 100 de kilograme, dar nu crede în diete: „Cuvântul ar trebui scos din dicționar”

Medicul Florin Bălănică a reușit să slăbească 100 de kilograme în doar opt luni. Medicul spune că totul ține de așa-numita medicină a stilului de viață și că nu crede în conceptul de dietă.

Elementul cel mai important este stabilizarea, după ce reușim să slăbim, este explicația medicului. Iată cum trebuie să abordăm un stil de viață sănătos și care este diferența dintre dietă și stil de viață. A reușit să nu se mai îngrașe deloc în ultimii șase ani.

Florin Bălănică, medicul care a slăbit 100 de kilograme, dar nu crede în diete

Medicul Florin Bălănică a reușit să slăbească 100 de kilograme în doar opt luni. Acesta a declarat că totul ține de așa-numita medicină a stilului de viața și că nu crede în conceptul de dietă.
Florin Bălănică explicat cum trebuie sa abordam un stil de viata sanatos si care este diferenta dintre dieta si stil de viata si cum a reusit să nu se mai ingrase deloc in ultimii sase ani.

„Am avut 200 de kg acum 6 ani, am slabit 100 de kg in 8 luni. A fost un drum foarte greu si cred ca nimeni nu trebuie sa ajunga acolo. De ce am ajuns? Pentru ca am pierdut controlul si pentru ca viata mea avea alte prioritati. Cand mi-am dat seama ca nu sunt pe drumul corect, m-am oprit si am inceput sa dau jos. Am devenit sanatos, pentru ca oamenii nu pot fi impartiti intre slabi si grasi. Sanatosi si nesanatosi, da.

Problema e cu stabilizarea. Sunt 6 ani de cand nu am mai pus un gram, zic eu ca am o forma fizica foarte buna. imi fac investigatiile anual si sunt perfect sanatos. Numarul de kilograme pierdute nu conteaza. Exista niste standarde internationale care care stabilesc cam cat ar trebui sa slabeasca o femeie sau un barbat pe luna. Tot ce conteaza este stabilizarea. Adica: ce fac dupa ce am scazut in greutate sau ce fac daca intr-o etapa am scazut, ce fac in etapa urmatoare. Ne concentram foarte mult pe greutate si nu este chiar corect.

Pe langa greutate, ceea ce conteaza sunt proportiile. Adica raportul intre muschi, apa, oase si grasime. Pentru asta se face o scanare speciala. O scanare care presupune ca avem precis acest raport, atat din punct de vedere al greutatii absolute, cat si al procentului.”, a explicat Florin Bălănică la emisiunea ”Voi cu Voicu”.

Medicul Florin Bălănică: 5 greseli care nu te lasa sa slabesti

Florin Bălănică explică faptul că nu dieta este cheia atunci când avem nevoie să slăbim. Iată cele 5 greșeli pe care le fac cel mai des cei care sunt adepții dietelor.
“Majoritatea considera o dieta ca fiind un element punctual din viata noastra, care il incepem azi si il terminam peste o luna, doua, trei si din acel moment revenim la modul de viata anterior. Acesta este primul pas.

Al doilea pas este ca ar trebui sa scoatem cuvantul dieta din dictionar si sa-l inlocuim cu mod de viata.
Dietele nu exista. Este o statistica americana, care arata ca doar 2 din 100 reusesc sa pastreze la 2 ani rezultatele, tocmai pentru ca gandesc sa aceasta dieta ca fiind ceva punctual. Modul de viata este cheia si nu dieta.

Modul de viata pare ceva foarte simplu, dar este extraordinar de greu, pentru ca inseamna multe. inseamna ce mananc, cum ma misc, cum stau pe scaun, inseamna grupul social din care fac parte.”, a mai explicat medicul Bălănică.

Florin Bălănică, ce facem de sărbători

„Ce se intampla de sarbatori…Gradul nostru de atentie scade. Am intrat intr-o vacanta, uitam de tot, uitam inclusiv de nutritie, cheltuim bani nemasurati pe orice, deci nu mai avem limita. in momentul in care vorbim de mancare, amestecam totul.

Putem sa consumam toate bunatatile de Craciun: cozonac, piftie, ciorba, friptura, dar nu amestecat, nu la aceeasi masa si nu in aceeasi zi. Putem manca la micul dejun iaurt cu cozonac. Alegem: ori mancam o ciorba din porc, ori mancam friptura cu legume, ori mancam sarmale.”, este sfatul medicului Florin Bălănică.

Etichete: