Redactia.ro
Home » Știri » ANAF, schimbare majoră după încetarea stării de urgență. Ce se întâmplă cu popririle bancare

ANAF, schimbare majoră după încetarea stării de urgență. Ce se întâmplă cu popririle bancare

ANAF

ANAF a decis să reia popririle care au fost suspendate în perioada stării de urgență. Agenția fiscală se va folosi de aplicația e-Popriri, care ar trebui să împiedice reținerea unor sume mai mari decât cele care ar fi trebuit recuperate.

Agenția Națională de Administrare Fiscală a suspendat popririle odată cu declararea stării de urgență, dar excepție au făcut executările silite pentru creanțe stabilite prin hotărâri judecătoresti în materie penală.

Plata va fi așadar reluată după ridicarea restrictiilor, după ce termenul stabilit prin actele normative va expira, mai exact la 30 de zile de la încheierea stării de urgență. Asta înseamna că din 14 iunie ANAF reia popririle pe conturi, transmite avocatnet.ro.

e-Popriri, funcțional din 14 iunie

În mod normal, e-Popriri urma să devină funcțional în data de 27 martie 2020, însă acest lucru nu s-a mai întâmplat din cauză că România a intrat în stare de urgență și s-au suspendat popririle bancare. Guvernul a suspendat popririle bancare pentru datorii fiscale atât cât durează starea de urgență și încă 30 de zile după terminarea acesteia.

Starea de urgență se va termina la finele zilei de 14 mai 2020, iar cele 30 de zile suplimentare de suspendare vor expira la finele zilei de 13 iunie 2020. Prin urmare, sistemul e-Popriri va deveni funcțional din 14 iunie 2020, memorandumul Guvernului venind cu confirmarea acestui fapt.

Cum va funcționa platforma

În consecință, Agenția Națională pentru Administrare Fiscală se va baza pe noula platformă e-Popriri, după intrarea în vigoare a Ordinului Ministerului Finanțelor 1.665/2020. Conform datelor oficiale prezentate de minister, platforma va funcționa astfel:

  1. Fiscul transmite electronic, în fiecare zi, adresele de înfiinţare a popririlor bancare către Unitatea de Imprimare Rapidă. Aici, cererile sunt procesate și validate.
  2. De la Unitatea de Imprimare Rapidă, informaţiile din adrese sunt preluate de e-Popriri şi sunt comunicate electronic băncilor. Comunicarea se face până la ora 24.00.
  3. Băncile răspund Fiscului şi îi spun, până la ora 17:00 a următoarei zile bancare de după comunicarea adreselor, ce sume se pot plăti. Procedura se reia în cazul în care nu există bani în cont, atunci când vor fi virați bani în acel cont.
  4. Până la ora 24:00, platforma analizează sumele comunicate de bănci şi emite ordonanţările de plată, astfel încât instituţiile financiare să vireze banii.
  5. În următoarea zi bancară, instituţiile financiare fac plata către Fisc a sumelor indicate prin ordonanţările de plată.
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@redactia.ro
Etichete: