Redactia.ro
Home » Știri » Porumbul fiert, toxic pentru organismul nostru? Explicația specialiștilor

Porumbul fiert, toxic pentru organismul nostru? Explicația specialiștilor

Porumbul fiert este unul dintre alimentele pe care românii îl consumă frecvent în această perioadă. La mare este unul dintre locurile unde porumbul este, adesea, savurat din plin. Anul acesta, vânzătorii de pe plajă i-au majorat prețul, de la 5, la 6 lei. Însă, cât de bun este porumbul pentru organism?

Porumbul fiert, toxic pentru organismul nostru? Explicația specialiștilor

Porumbul fiert este la mare căutare de către români, în această perioadă. Însă, este oare benefic organismului nostru? Iată ce conținut are!

Potrivit specialiștilor, porumbul fiert conține aproape 300 de calorii. Însă, depinde și de dimenisiune. De exemplu, un porumb fiert de 100 de grame are 96 de calorii, unul de 200 de grame conține 192 calorii, iar unul de 300 de grame poate ajunge la 288 de calorii.

De asemenea, porumbul fiert conține 30% carbohidrați. El este alcătuit, totodată, din cele necesare bunii funcționări a organsimului: fibre vegetale, potasiu, grăsimi și vitamina A, luteină şi zeaxantină. Acestea ajută la reglarea vederii și țesuturilor corpurilor.

„Porumbul face parte din categoria cerealelor. Cerealele integrale sunt o sursa de carbohidrati buni pentru organism, care furnizeaza energie constanta pe parcursul zilei, previn cresterile si scaderile bruste de glicemie si ofera o senzatie de satietate indelungata. Carbohidratii complecsi pe care ii regasim in cereale au proprietatea de a fi absorbiti mai lent de organism decat cei simpli si sunt convertiti mai degraba in energie decat in grasime, daca sunt consumati in timpul zilei. Prin urmare, porumbul este bun pentru organism daca este consumat cu masura si inainte de ora 18.00″, a spus medicul nutriționist Laura Ene, potrivit știrilekanald.

În privința porumbului conservat, Laura Ene nu-l vede cu ochi buni: „Tot ce este conservat din comert contine de obicei multa sare, mult zahar, precum si aditivi care nu sunt altceva decat toxine pentru corpul nostru. Cititi cu atentie etichetele atunci cand cumpara ti conserve pentru a vedea ce contin mai exact. Eu recomand varianta de fierbere si congelare acasa in loc de conserve”, ne-a sfatuit medicul.

Originea porumbului

Porumbul a apărut pentru prima oară în America. Este de mai multe tipuri: porumbul dulce, cel pe care-l găsim în magazine, îl consumăm în acest sezon, porumbul de câmp, care apare spre toamnă sau primăvară și se dă animalelor, dar și porumbul indian, folosit pentru a face floricele.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@redactia.ro
Etichete: