Redactia.ro

Ministrul educaţiei, declarații controversate despre dezastrul la testele PISA

Monica Anisie

După declarațiile scandaloase despre rezultatele la testele PISA, ministrul Educației Monica Anisie vine cu o propunere halucinantă: „O oră de lectură”.

Ministrul Educației a declarat, marți, la sediul ministerului, că pe viitor, în contextul rezultatelor slabe înregistrate de România la testările PISA 2018 s-ar putea lua în calcul introducerea unei ore de lectură în școli, fiind necesară totodată și regândirea planurilor cadru și a programelor.

„Poate în situația în care ne aflăm acum, în care va trebui să regândim planurile cadru și programele, poate pe baza documentării științifice pe care acum o avem la bază, ne putem raporta la ea și poate este de luat în calcul să avem o astfel de oră de lectură. Este important să înțelegi și să intepretezi pentru că dacă știi să citești cum trebuie un text poți să rezolvi și o problemă la matematică, de exemplu. (…) Știți că mai demult exista acea oră de lectură. Nu întâmplător era introdusă, tocmai pentru că acea oră era dedicată exclusiv pe de o parte, lecturării textului, apoi interpretării lui, înțelegerii, deci toate etapele erau parcurse în acea oră distinctă față de cea de limbă și comunicare”, a explicat Anisie, potrivit stiripesurse.ro.

Monica Anisie a precizat că trebuie găsite soluții în așa fel încât, la orele de limbă și comunicare – fie în limba română, fie într-o limbă străină -, copiii să fie învățați să descifreze textul și să-l interpreteze, menționând că „simpla lectură a textului nu este suficientă, asta este de fapt problema”.

„Nu trebuie neapărat să ne îngrijorăm de această evaluare”

Inițial, ministrul educației a declarat la Digi 24: „Nu trebuie neapărat să ne îngrijorăm de această evaluare a testelor PISA, e o evaluare internaţională. Accentul la aceste evaluări internaţionale nu cade neapărat pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”, a spus Anisie.

Ea a adăugat că Ministerul Educaţiei trebuie să găseasdcă soluţii astfel încât să nu mai ne aflăm în astfel de situaţii „Intervenţia trebuie să fie rapidă prin programele pe care Ministerul Educaţiei ar trebui să le dezvolte în cadrul şcolii, în această perioadă în care atâţia miniştri s-au perindat. Este problemă de sistem, ar trebui să înţelegem că şi profesorii trebuie să se pregătească în aşa fel elevii încât să existe corelaţia cu piaţa muncii şi cu viaţa de zi cu zi, să fie reală, iar teoria pe care o învaţă să poată fi aplicată”, a explicat Monica Anisie.

Ea a adăugat că elevii ale căror cunoştinţe au fost verificate prin aceste teste PISA sunt cei care au învăţat după programele vechi, nu cei care învaţă după noile programe, aprobate în 2016: „Poate peste trei ani când vor fi evaluaţi şi cei care au învăţat după noile programe vom avea rezultate mai bune”.

Aproape jumătate dintre elevii români sunt analfabeți funcțional

Marți a fost publicat clasamentul PISA 2018, România înregistrând cel mai slab punctaj din ultimii ani în clasamentul care arată cât de pregătiţi sunt elevii de 15 ani. Ţara noastră se clasează pe locul 47 din 79 de ţări. Gradul de analfabetism funcţional este mare: 44% dintre elevi nu înţeleg ce citesc.

Loading...