Redactia.ro
Home » Știri » Când ar putea dispărea Uber și Bolt din România? Guvernul vrea să schimbe legea privind transportul de persoane: „Suntem în pragul închiderii”

Când ar putea dispărea Uber și Bolt din România? Guvernul vrea să schimbe legea privind transportul de persoane: „Suntem în pragul închiderii”

Când ar putea dispărea Uber și Bolt din România? Guvernul vrea să schimbe legea privind transportul de persoane: „Suntem în pragul închiderii”

În urma unor posibile modificări legislative propuse de către Guvernul României în ceea ce privește transportul de persoane, serviciile oferite de Uber și Bolt ar putea să dispară din țară. Aceste schimbări au fost motivate de protestele taximetriștilor și ar putea afecta direct modul în care funcționează platformele de ride-sharing în România.

Când ar putea dispărea Uber și Bolt din România

Modificările propuse urmăresc revizuirea OUG 49/2019 și ar putea avea consecințe semnificative pentru companiile precum Uber, Bolt și Glovo. Aceste schimbări au fost puse în dezbatere publică de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

Potrivit unui ONG care reprezintă aceste companii, modificările propuse ar putea duce la închiderea transportului alternativ în România. Aceste schimbări ar afecta modalitatea în care șoferii Uber și Bolt își desfășoară activitatea, impunând restricții legate de înmatricularea mașinilor și utilizarea mașinilor personale.

 „Suntem în pragul închiderii”, au spus reprezentații ONG-ului pentru Digi 24.

Guvernul vrea să schimbe legea privind transportul de persoane: „Suntem în pragul închiderii”

Printre propunerile legislative se numără limitarea zonei de operare a șoferilor de ride-sharing doar în județele în care au autoturismele înmatriculate și interzicerea contractelor de comodat sau închirierea mașinilor. De asemenea, ar urma să fie impuse restricții privind vechimea autoturismelor și obligativitatea polițelor de asigurare RCA.

„În prezent, situația în piața serviciilor de transport de persoane este dezechilibrată. Spre exemplu, asigurarea obligatorie (RCA) plătită de un prestator de ride sharing este mai mică decât cea plătită de un taximetrist.

Acest lucru se întâmplă pentru că, în lipsa unei declarări prealabile privind transportul de persoane, operatorul de ride sharing este considerat o persoană particulară, din punct de vedere legal”, au transmis surse din Ministerul Transporturilor, conform sursei citate.

Un argument pentru aceste modificări este crearea unui mediu concurențial echitabil între serviciile de ride-sharing și taxiuri, având în vedere discrepanțele în ceea ce privește asigurarea obligatorie (RCA). Însă, există și voci critice care susțin că aceste schimbări ar duce la dispariția platformelor de transport alternativ din România, favorizând un sector în detrimentul altuia.

„Nu este nicio îndoială că adoptarea acestor prevederi ar duce la dispariția platformelor de transport alternativ din România.

Ne este greu să credem că Guvernul ar putea să accepte aceste solicitări, care nu se referă la crearea unui mediu concurențial. Ci la închiderea unui întreg sector în beneficiul altuia,” a declarat Cătălin Codreanu, președintele Coaliției pentru Economia Digitală.

Astfel, este evident că schimbările legislative propuse ar avea un impact semnificativ asupra pieței serviciilor de transport de persoane din România. Este important ca deciziile luate să fie echilibrate și să aibă în vedere atât interesele taximetriștilor, cât și ale utilizatorilor de servicii de ride-sharing. O reglementare corectă ar trebui să promoveze competiția loyală și să asigure calitatea și siguranța serviciilor oferite către publicul larg.

 

Sursa foto: Fanatik.ro

adsmedia.ro - Ad Network
Mini Narghilea , Tigare electronica Tip Fume Vapes SIKS
Mini Narghilea Electronica Tip Fume Vapes
Kit Banda Led RGB SIKS
Difuzor de aromaterapie si purificator aer SIKS...
Banda dubla adeziva SIKS®, nu lasa urme pe pereti, reutilizabila
Instalatie De Craciun SIKS, Liniara 24 M, 300 LED -uri, Cu 8 jocuri de lumini
Etichete: